Bredevoort verliest bij Halle

Op een koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Halle op het programma. Na de goede wedstrijd tegen GSV van vorige week hoopte Bredevoort hier een vervolg aan te kunnen geven en de punten mee naar Bredevoort te nemen.

Bredevoort begon erg matig aan de eerste helft. Te vaak werd er gekozen voor de lange bal waar de fysieke verdedigers van Halle weinig problemen mee hadden. De daaropvolgende tweede bal werd constant door Halle gewonnen waardoor Bredevoort de hele tijd onder druk stond. Afgezien van wat afstandsschoten, waar keeper Ruben Anvelink weinig problemen mee had, deed Halle hier erg weinig mee. Bredevoort creëerde aan de andere kant ook weinig en met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft had Bredevoort het overgrote deel van het balbezit en was het de betere partij. De bal werd weer meer over de grond gespeeld in plaats van de hele tijd door de lucht en dit kwam het spel van Bredevoort ten goede. Ondanks dit overwicht wist Bredevoort niet heel veel kansen te creëren, dit kwam met name door het fysieke, directe verdedigen van Halle waarbij ‘als er maar iets geraakt wordt’ het devies bleek. Net nadat Bredevoort via een kopbal de paal raakte, was het Halle dat op voorsprong kwam. Vanaf dit moment pakte het thuisteam het slim aan en werd de wedstrijd vakkundig dood gemaakt. Bredevoort probeerde nog wat te forceren en had eigenlijk een penalty moeten krijgen maar dit mocht niet baten. Met een 1-0 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg slecht resultaat. Bredevoort kan met name kritisch zijn op de wijze waarop de eerste helft gespeeld werd. De tweede helft werd er als team nog gestreden voor de punten maar uiteindelijk ging Bredevoort met lege handen naar huis. Volgende week staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Haarlo op het programma.