Bredevoort verliest bij EGVV

Op een mooie donderdagavond stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar EGVV op het programma. De heenwedstrijd werd 0-0, toen was het verrassend dat Bredevoort niet won. Momenteel is EGVV op koers voor de periodetitel, aan Bredevoort de taak om dat te verpesten.

De eerste helft begon Bredevoort vrij zwak. EGVV kreeg in de eerste minuten meteen al de kans op de 1-0. Deze viel voor Bredevoort gelukkig niet. Daarna ging de wedstrijd vrij gelijk op. Bredevoort en EGVV zette beide hoog druk waardoor er achter de eigen verdediging een hoop ruimte kwam. Zowel EGVV als Bredevoort wist hier in de omschakeling veel te weinig van te profiteren. Na 30 minuten scoorde EGVV het eerste doelpunt. Een hoge voorzet werd van dichtbij simpel binnengekopt. Mooi om te zien hoeveel dat doelpunt betekende voor EGVV, die duidelijk met het hoofd bij de mogelijke periodetitel zaten. Bredevoort zelf wist nog een aantal kansen te creëren, hier mistte Bredevoort echter net als in eerdere wedstrijden de overtuiging om te scoren. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Net als de eerste helft begon Bredevoort de tweede helft zwak. Wederom had EGVV na een minuut kunnen scoren omdat een lange bal volledig verkeerd werd ingeschat. Deze viel niet waardoor de wedstrijd nog in leven was. Na dat moment was er een periode waarin Bredevoort de overhand had. Duels werden gewonnen en kansen werden gecreëerd. Cruijff zei ooit; ‘Kijk, de bal moet minimaal tussen die twee palen’, dit klinkt vrij simpel, maar bleek moeilijker dan verwacht. Weinig schoten van Bredevoort kwamen tussen de palen en er werd dan dus ook niet gescoord. In de 59ste minuut viel de 2-0. Een voorzet van de zijkant werd onhoudbaar binnengeschoten door de nummer 2 van Bredevoort. Dit eigen doelpunt past volledig bij het huidige seizoen van Bredevoort. Vandaar dat er ook vooral moedeloze gezichten te zien waren in plaats van verraste gezichten. Na de 2-0 was de wedstrijd wel gespeeld, Bredevoort wist weinig druk meer naar voren te zetten en EGVV kon op zoek gaan naar de 3-0. Deze viel in de 71ste minuut. Vanuit een corner werd de bal bij de eerste paal goed binnengekopt door een speler van EGVV. De scheids floot af bij een 3-0 stand.

Al met al erg slecht, Bredevoort doet qua kwaliteit en potentie weinig onder voor EGVV. Het komt er echter voor geen meter uit momenteel. Winnen wordt ook lastig wanneer er voorin moeilijk gescoord wordt en achterin de doelpunten makkelijk weg worden gegeven. Zondag staat de uitwedstrijd naar Haarlo op het programma.