Bredevoort vergeet te scoren en verliest van MEC

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste wedstrijd van de competitie op het programma. Thuis werd MEC ontvangen, vorig seizoen werd het tussen de beide partijen twee keer gelijk dus een spannende wedstrijd werd verwacht.

Het begin van de wedstrijd was Bredevoort de betere partij, het thuisteam had veel de bal en wist een aantal goede mogelijkheden te creƫren. Ondanks dat een doelpunt van Bredevoort in de lucht hing, was het MEC dat op voorsprong kwam. Na een lastige vrije trap van afstand was het een speler van MEC die het meest alert was en de rebound kon binnenwerken. Bredevoort probeerde voor rust nog te zoeken naar de gelijkmaker maar wist hier niet in te slagen dus met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar Bredevoort in de eerste helft nog goed voetbal liet zien, was dit in de tweede helft niet het geval. Bredevoort had weinig rust aan de bal en ging mee in het spelletje van MEC, de bal zo snel en hard mogelijk naar voren schieten. Duidelijk was dat deze tactiek de heren in het geel beter lag dan de heren in het blauw, het opportunistische voetbal was voor de solide verdediging van MEC makkelijk tegen te houden. Vlak voor het einde van de wedstrijd kwam MEC op een 0-2 voorsprong. Na een mooie aanval over de rechterflank wist de spits van MEC de bal op prachtige en miraculeuze wijze in het doel te schieten. Niet veel later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een slecht begin van de competitie voor Bredevoort. Waar het afmaken van kansen de voorgaande wedstrijden goed lukte, was dat vandaag niet het geval. MEC gaf Bredevoort een lesje effectiviteit door uit twee kansen ook twee doelpunten te scoren. Volgende week is Bredevoort vrij, die week daarna staat de uitwedstrijd naar GSV op het programma.