Bredevoort strijdend ten onder bij Mec

Op een grijze zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Mec op het programma. Na de matige wedstrijd van vorige week was Bredevoort gebrand een betere partij op de mat te leggen.

Het veld in Miste was door het slechte weer erg modderig en zwaar geworden, het werd al snel duidelijk dat dit geen veld was voor hoogstaand voetbal. Dit resulteerde in het feit dat er veelal de lange bal gehanteerd werd, een tactiek die Mec duidelijk beter ligt dan Bredevoort. Kort na het eerste fluitsignaal kreeg Bredevoort een grote kans maar de kopbal werd gepakt door de keeper van Mec. Het slechte veld en de harde wind zorgden ervoor dat ideeën voor mooi verzorgd voetbal de ijskast in konden en het een wedstrijd werd die draaide om hard werken, strijd en passie. Compliment aan beide teams mag gemaakt worden want hoe zwaar de wedstrijd en het veld ook waren, beide teams verzaakten geen moment de volle 100% inzet te leveren. Vlak voor rust kwam Mec op voorsprong, een aanvaller draaide kort weg en schoot knap verdekt binnen in de korte hoek. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Bredevoort sterk uit de kleedkamers en werd de druk vol op de defensie van Mec gelegd. Dit resulteerde direct in grote kansen waarbij de bal onder andere nog door een verdediger van Mec van de lijn werd gehaald. Een poging van Wessel Jansen Eupe die richting de kruising vloog werd prachtig gepakt door de keeper van Mec die langzaam maar zeker uitgroeide tot man of the match aan de zijde van het thuisteam. Bredevoort zocht opportunistisch naar de gelijkmaker maar miste hierin de scherpte om de kansen af te maken. De snelle aanvallers van Mec wisten in de counter voor gevaar te zorgen maar wisten de voorsprong niet uit te bouwen. De strijd en passie die beide teams in de wedstrijd legden vertaalden zich nog enkele keren tot een opstootje, goed om te zien dat deze onderlinge frustratie op het veld bleef en er na de wedstrijd samen een biertje kon worden gedronken. Beide teams wisten niet meer te scoren en met een 1-0 eindstand floot de uitstekend fluitende scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een wedstrijd met weinig mooi voetbal maar wel met een hoop strijd en passie. Ten opzichte van de vorige wedstrijd van Bredevoort dus een grote verbetering. Bredevoort had wederom kansen om met punten naar huis te gaan maar staat uiteindelijk met lege handen. Aanstaande zondag is Bredevoort vrij, daarna staat de uitwedstrijd naar SVBV op het programma.