Bredevoort speelt goed maar staat (wederom) met lege handen

Op een koude, winderige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar HMC’17 op het programma. De beide teams waren elkaar dit seizoen nog niet tegengekomen maar de verdienstelijke derde plek waarop HMC op punt van spelen stond zorgde ervoor dat een lastige wedstrijd verwacht werd.

De eerste helft was Bredevoort de sterkere. Bredevoort kwam fel en scherp uit de kleedkamers en won direct het merendeel van de duels. Met name de strijd op het middenveld werd overtuigend gewonnen doordat de middenvelders van HMC vaak te langzaam handelden en balverlies leden. HMC koos veelal voor de lange bal richting de grote, sterke spits maar om hem heen was het zo druk dat hij weinig met deze ballen kon. Ook de van tevoren genoemde buitenspelers konden amper bereikt worden. Bredevoort zocht voetballend naar de oplossing en liet met vlagen goed, verzorgd voetbal zien maar kon dit moeilijk omzetten tot grote kansen. Afgezien van wat pogingen van afstand werd de sterke keeper van HMC niet getest. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft ging veel meer gelijk op, HMC kwam sterk uit de kleedkamers en gaf het eerste kwartier een hoop druk op de verdediging van Bredevoort maar dit leverde niet direct grote kansen op. Bredevoort overleefde deze storm aan pressie en kon weer wat langer de bal vasthouden. Middels combinatievoetbal kreeg Bredevoort enkele grote kansen maar mistte hierin de scherpte om de openingstreffer te maken. Daarnaast gooiden de HMC verdedigers hun lichaam constant voor de bal en stond de keeper telkens op de juiste plek, dat hielp uiteraard ook niet mee. HMC leek de openingstreffer te maken na een mooie steekpass maar deze werd afgekeurd wegens buitenspel en zo leek de wedstrijd af te stevenen op een bloedeloos gelijkspel. In de laatste minuut kopte de lange centrale verdediger uit een corner de bal echter tegen de touwen aan en hield HMC de drie punten in Harreveld. Nog geen minuut later floot de uitstekend fluitende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een ontzettend zure nederlaag. Bredevoort had vandaag minimaal een gelijkspel verdiend maar het mocht niet zo zijn. Deze nederlaag typeert het seizoen van Bredevoort tot nu toe wel goed, Bredevoort vergeet zichzelf te belonen en krijgt wederom het deksel op de neus. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen MEC, dit treffen staat altijd garant voor een interessante wedstrijd.