Bredevoort sluit het seizoen af

Op een extreem zonnige, warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Thuis werd Vosseveld ontvangen. De heenwedstrijd werd ongelooflijk maar waar gewonnen door Vosseveld, voor Bredevoort dus de kans zich te revancheren.

De eerste helft was Vosseveld de sterkere. Bredevoort had moeite met grip krijgen op de constant doorschuivende centraal verdediger. Van Vosseveld een slimme zet, doordat Bredevoort niet constant een aanvaller wilde opofferen had Vosseveld vaak een overwicht op het middenveld. In de omschakeling wist Bredevoort echter veel te weinig te doen met deze drie tegen drie situatie. In de 19de minuut viel het eerste doelpunt. Een schot werd slecht verwerkt waardoor de jonge spits van Vosseveld alert kon binnenschieten. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was een heel ander verhaal. Deze helft was Bredevoort een stuk sterker. Dit leidde dan ook tot de gelijkmaker in de 55ste minuut. Een verre uittrap van keeper Ruben Anvelink werd slecht ingeschat door de verdediging van Vosseveld waardoor Rik Tankink op goal af kon. Rik liet de bal een paar keer stuiteren en schoot met een mooie volley raak. Na dit doelpunt rook Bredevoort bloed, Vosseveld wist namelijk even niet waar ze het moesten zoeken. Bredevoort kreeg nog vele grote kansen, hier werd te weinig mee gedaan waardoor Bredevoort niet meer wist te scoren. Aan de andere kant had Vosseveld nog één grote kans, hier werd ook te weinig mee gedaan.

Na de wedstrijd was er voor de heren van Bredevoort en een aantal sponsoren een heerlijke barbecue geregeld door vakslager Han Eppink en was daarbij een bierproeverij ter beschikking gesteld door stadsbrouwerij De Borghman. Het was heerlijk en goed geregeld, wij willen beide hier dan ook heel hartelijk voor bedanken.

Al met al was het een wedstrijd van afsluiting. Zo werd het dramatische seizoen afgesloten en kan er naar volgend seizoen worden gekeken. Ook was het de afsluiting van het avontuur bij het eerste van vier personen. Zo stoppen spelers Harm Visser (18 seizoenen en 88 competitiedoelpunten) en Jimmie Klein Goldewijk (11 seizoenen en 42 competitiedoelpunten) bij het eerste en stoppen leider Eddy Geurkink (5 seizoenen meerdere malen verkeerd gereden) en vlagger Arnoud Ebbers (15 seizoenen goudeerlijk). Wij van het eerste hopen dat we alle vier nog vaak langs de lijn en in de kantine mogen ontvangen en bedanken hen voor hun bijdrage bij het eerste van Sv Bredevoort.

Daarnaast wil Bredevoort ook graag de supporters bedanken. Ondanks dat het voetbal vaak erg ondermaats was stonden er altijd mensen langs de lijn. Juist omdat het voetbal zo slecht was hebben wij hier respect voor en willen we ze bij deze bedanken. Wij hopen dat we jullie volgend seizoen van sprankelend voetbal mogen voorzien.