Bredevoort schittert tegen NVC

Op een frisse, nazomerse donderdagavond, met de sterren goed zichtbaar aan de heldere hemel, stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen NVC op het programma. NVC stond op dat moment bovenaan na een ruime overwinning op en bij Stokkum. Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

De start van de wedstrijd moest een halfuurtje worden uitgesteld door het ontbreken van een scheids. Gelukkig kon er een andere scheidsrechter van het trainingsveld gebeld worden en kon de wedstrijd toch worden gespeeld onder leiding van een goede scheidsrechter. Zoals in eerdere wedstrijden begon Bredevoort weer sterk. De duels werden gewonnen en voorin kon veel druk op de verdediging van NVC worden gezet. Waar Bredevoort normaal moeite had dit overwicht uit te drukken in doelpunten, was dit deze wedstrijd niet het geval. In de dertiende minuut werd Dennis van Vreeswijk bereikt door een perfecte voorzet van Thijs Navis, Dennis kopte deze bal hard tegen de touwen aan. Helaas voor Bredevoort werd deze voorsprong niet meegenomen naar de rust, in de 45ste minuut wist NVC namelijk op gelijke hoogte te komen. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld nagenoeg hetzelfde, Bredevoort was de sterkere en zette veel druk op NVC. Dit resulteerde in het tweede doelpunt, Jordy Lorijn wist met een mooie boogbal de keeper van NVC te verschalken. In de wandelgangen werd gesproken van een verwaaide voorzet, of dit ook het geval was zal alleen Jordy zelf weten. Niet veel later werd de voorsprong vergroot, uit een corner van Jordy wist Rik Tankink de bal bij de eerste paal naar de verre hoek te koppen. Ondanks dat deze bal zonder hulp ook had gezeten, gaf een verdediger van NVC de bal nog een extra tik in de, voor Bredevoort althans, goede richting. Een aantal minuten later lag ook de vierde erin, Thijs Navis wist via de lat Dennis Bloemers te bereiken. Dennis stond goed opgesteld en kopte de bal foutloos binnen. De rest van de tweede helft creëerde Bredevoort nog een aantal kansen waar niet goed mee om werd gegaan, NVC wist aan de andere kant vrij weinig te creëren. Zo bleef de stand op 1-4 en gingen de punten mee naar Bredevoort.

Al met al een wedstrijd om op te bouwen. Waar Bredevoort normaal moeite heeft met het verzilveren van de kansen, ging dat deze wedstrijd een stuk beter. Goed om te zien dat alle drie de aanvallers, bewust al dan niet bewust, hun doelpuntje mee wisten te pikken. Volgende week zondag speelt Bredevoort thuis tegen Kilder.