Bredevoort niet in de problemen tegen Halle

Op een erg koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Halle op het programma. Halle stond op de ranglijst onder Bredevoort en dus was het zaak om de drie punten in Bredevoort te houden. Waar Bredevoort de voorgaande wedstrijden moeizaam tot scoren kwam werden er vandaag maar liefst vijf doelpunten gemaakt.

Bredevoort begon erg slap, er werd niet goed meegelopen met de lopende mannen van Halle en dit resulteerde in een vroege achterstand. Een speler van Halle maakte een mooie actie over de linkerflank waarna deze de bal goed in de korte hoek schoot. Hierna ging bij Bredevoort de knop om, Bredevoort begon meer druk op de defensie van Halle te zetten en dit resulteerde in de 1-1. Luuk Wensink werd bereikt door Rik Tankink waarna deze de bal goed in de verre hoek legde. Bredevoort ging door en na 31 minuten resulteerde dat in een 2-1 voorsprong, Ramon ten Have besloot zich maar eens met de aanval te bemoeien en stoomde op langs de rechterflank. Ramon gaf de bal voor op Rik, deze bal was echter iets achter hem waardoor hij de bal achter het standbeen besloot binnen te schieten. Niet veel later was het Rutger Hoefman met een sterke actie, Rutger kapte naar binnen en besloot van een afstand te schieten. De bal vloog prachtig binnen en Bredevoort stond hierdoor op een 3-1 voorsprong. Aan het einde van de eerste helft verslapte Bredevoort weer wat en begon Halle te voetballen, hier kon je zien dat wanneer je ze laat voetballen ze erg gevaarlijk kunnen zijn. Dit resulteerde echter niet in een doelpunt en met een 3-1 voorsprong werd de rust ingegaan.

Na de rust was het belangrijk om beter te starten dan de eerste helft en dus geen vroege tegentreffer te incasseren. Bredevoort was minder dominant dan in de eerste helft en de wedstrijd ging mooi op en neer. Halle begon meer aanvallend te spelen waardoor Bredevoort achteruit werd gedrukt, de Bredevoortse defensie stond goed waardoor Halle niet tot scoren kwam. Bredevoort speelde door de hoge druk vooral op de counter en kon hier nog een paar keer gevaarlijk uit worden. In de 77ste minuut was het Gijs Piek met een goede actie waarna hij zichzelf beloonde door de bal strak binnen te schieten. Even was er twijfel of de goal wel werd toegekend door een opstootje tussen een speler van Bredevoort en Halle maar de scheids, die overigens erg goed floot, kende de goal toe en Bredevoort stond dus 4-1 voor. In de 89ste minuut werd de eindstand bepaald door Jordy Lorijn, in de zestien werd de bal goed klaargelegd door Thijs Navis waarna Jordy de bal binnen kon schieten.

Een mooie overwinning voor Bredevoort, niet echt in de problemen gekomen doordat Bredevoort voor de goal erg scherp was. Vijf verschillende doelpuntenmakers laat zien dat Bredevoort over een team beschikt dat niet afhankelijk is van 1 doelpuntenmaker. Volgende week zijn de heren van Bredevoort vrij, over twee weken staat de uitwedstrijd naar VVL op het programma.