Bredevoort pakt weer eens drie punten

Op een warme en zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen Klein Dochteren op het programma. Klein Dochteren stond onderaan de ranglijst met 0 punten. Dat dit niks zou zeggen was duidelijk, Bredevoort zelf was ook al weken niet in goede doen.

Het veld van Klein Dochteren was vol hobbels en erg ongelijk. Mooi voetbal zou vandaag dus weinig worden gezien. De wedstrijd begon en Bredevoort leek niet geconcentreerd. Dit lag deels aan het feit dat Klein Dochteren een luidspreker aan het vangnet had zitten, de muziek die hier uit kwam zorgde voor een hoop lol. In de eerste helft was het Bredevoort dat het meeste balbezit had. Klein Dochteren liet Bredevoort opbouwen en wachtte hun kans af. Bredevoort was voetballend niet slecht maar de laatste bal voordat er een kans zou ontstaan werd steeds niet goed gegeven. Uit de omschakeling wist Klein Dochteren nog een aantal keer dreigend te zijn. Over het algemeen had Klein Dochteren de beste kansen in de eerste helft.

Het was duidelijk dat er iets moest gebeuren. In de tweede helft kwam Bredevoort beter tot voetballen toe omdat er in het veld veel meer goede loopacties werden gemaakt. Hier werden echter geen grote kansen uit gecreëerd. In de 72ste minuut werd er dan toch gescoord. Na een corner van Michiel Rave kwam de bal via de arm van Luuk Wensink voor de voeten van Rik Tankink. Rik legde de bal meteen klaar en schoot de bal in de verre hoek. Voor Bredevoort een belangrijk doelpunt, nu zou Klein Dochteren iets meer moeten komen waardoor er ruimte zou liggen voor Bredevoort. Dit was niet helemaal het geval, Klein Dochteren ging niet veel meer naar voren staan. Wel kreeg het thuisteam nog een gigantische kans. Een twee tegen één situatie werd echter heel zwak uitgespeeld. In de 90ste minuut lag de 2-0 er ook in. Nadat Luuk Wensink eerst zijn directe tegenstander aan de kant zette kon hij opstomen op de linkerflank. Luuk kapte naar binnen en schoot de bal prachtig in de verre kruising.

Al met al belangrijk om weer eens drie punten te pakken. Qua voetbal was het nog niet goed maar daar hadden meerdere factoren invloed op. In de omschakeling na balverlies kreeg de tegenstander nog wel te veel kansen. Bredevoort had geluk dat Klein Dochteren onzorgvuldig om ging met de kansen en niet wist te scoren. Aankomende donderdag speelt Bredevoort tegen Haarlo SP, thuis om 18.30.