Bredevoort pakt een punt bij Meddo

Op een vreselijk koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Meddo op het programma. Alsof die kou nog niet erg genoeg was stond er ook nog een vrij stevige oostenwind recht over het veld. Duidelijk was dat hierdoor qua voetbal twee hele verschillende helften zouden worden gevoetbald.

Bredevoort speelde de eerste helft met de wind in de rug. Hierdoor waren boogballetjes achter de verdediging  van Meddo erg gevaarlijk. Helaas gingen de meesten over de achterlijn. In het begin van de wedstrijd kwam Meddo erg dichtbij de openingstreffer via een corner. Door een slim overstapje kon de centrale verdediger vrij uithalen. Gelukkig voor Bredevoort belandde deze bal op de lat. In de 20ste minuut opende Bredevoort de score. Thijs Navis liet zien dat hij het scoren niet verleerd is door de bal precies door de benen van de keeper te schieten. Helaas kon Bredevoort hier niet lang van profiteren, negen minuten later lag de bal in het andere doel. Een geweldige actie van de snelle rechtsbuiten van Meddo werd goed afgerond. Bredevoort raakte nog één keer de paal maar veel meer gebeurde niet in deze eerste helft.

In de tweede helft was het spelbeeld heel anders. Bredevoort werd, net als Meddo in de eerste helft, met de rug tegen de muur gedrukt door lange ballen van de tegenstander. Opvallend was dat Meddo eigenlijk niet heel veel creëerde, deels door goed werk van de Bredevoortse verdediging en deels door de harde wind. Meddo had wel één hele grote kans, een speler kon vrij inschieten vanaf de 16-meter. De bal ging richting de kruising en iedereen met een hart voor Bredevoort zag de bui al hangen. Daar was echter nog keeper Ruben Anvelink met zijn spanwijdte van een albatros die de bal rustig uit de kruising tikte, een hele sterke redding. Bredevoort creëerde de tweede helft weinig afgezien van één kop kans na een goede aanval.

Al met al kan Bredevoort tevreden zijn. Er werd hard voor elkaar gestreden en hier en daar werd er ook nog leuk voetbal vertoond. Net als vorige week pakt Bredevoort een punt tegen een team uit de top drie. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Rietmolen op het programma, die momenteel de koploper is. Bredevoort hoopt dan de koploper ook nog wat punten te laten verspelen. We zullen het zien, zondag 25 maart om 14.00.