Bredevoort pakt eerste punten van het seizoen

Op een grijze, regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Haaksbergen op het programma. Beide teams kenden niet de beste start van de competitie en konden een overwinning dan ook goed gebruiken, een spannende wedstrijd werd verwacht.

Na twee minuten keek Bredevoort al tegen een achterstand aan, de bal werd niet goed weggewerkt in de defensie en een snelle aanvaller van Haaksbergen kon op doel afstormen. Deze aanvaller bleef rustig en schoot de bal strak binnen. In het begin van de wedstrijd had Bredevoort veel moeite met de razendsnelle buitenspelers van Haaksbergen. Die wisten keer op keer na een lange bal voor gevaar te zorgen. Haaksbergen wist nog een keer één op één te komen maar keeper Ruben Anvelink wist deze bal knap te pakken. Bredevoort was ten opzichte van eerdere wedstrijden een stuk nauwkeuriger in balbezit en liet de bal snel rondgaan. Vlak voor het einde van de eerste helft kwam Bredevoort op gelijke hoogte, Rik Tankink bereikte Rutger Hoefman met een afgemeten voorzet. Rutger torende, ondanks een enkelblessure, hoog boven de verdedigers van Haaksbergen uit en kopte de bal strak tegen de touwen. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld niet veel anders, Haaksbergen was in de omschakeling ontzettend gevaarlijk maar deze aanvallen werden door de Bredevoortse verdediging met een hoop strijd en passie tegengehouden. Het zware veld zorgde ervoor dat er veel duels plaatsvonden, zowel Bredevoort als Haaksbergen gaf 90 minuten lang de volle 100 procent in deze duels. Na 75 minuten kwam Bredevoort op voorsprong, Pim Schreurs hield het overzicht en vond Rik in het zestienmetergebied. Rik stuurde de bal langs de keeper onder in de hoek van het doel. Hierna begon Haaksbergen meer druk te zetten en was het voor het thuisteam zaak om de overwinning over de streep te trekken. Hoewel Haaksbergen af en toe erg dichtbij kwam, slaagde Bredevoort hierin. Met een 2-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een heel welkom resultaat. Deze wedstrijd betekende de eerste punten en doelpunten voor Bredevoort, iets waar de heren in het blauw lang op hebben moeten wachten. Volgende week staat de uitwedstrijd naar DEO op het programma.