Bredevoort niet opgewassen tegen Erix

Op een grijze, bewolkte zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Erix op het programma. Erix, dat momenteel op het kampioenschap afstevent, stond een belangrijke wedstrijd te wachten en zou dus optimaal gemotiveerd zijn om de drie punten in eigen huis te houden. Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

De eerste kans van de wedstrijd kwam van de kant van Bredevoort. Rutger Hoefman zette een combinatie op met Rik Tankink maar zag zijn inzet stijlvol gepakt worden door de keeper van Erix. Afgezien van die kans was het voornamelijk Erix dat de dienst uitmaakte. Erix wist een werklust en gretigheid op de mat te leggen die past bij een (bijna) kampioen en waren veelal dominant in de duels. Uiteindelijk leverde deze gretigheid Erix al binnen tien minuten de 1-0 op. Na een prachtige pass van achteruit en een balletje breed voor de goal kon de bal rustig in het net worden geschoven. De rest van de eerste helft bleef Erix de betere maar wist Bredevoort wel beter in de wedstrijd te komen. Erix creƫerde nog wat kansen maar wist hier niet uit te scoren waardoor met een 1-0 stand de kleedkamers werden opgezocht.

De tweede helft kwam Bredevoort scherp uit de kleedkamers. Duels werden met meer overtuiging ingegaan en daardoor ook veel meer gewonnen, vooral Bas Voltman speelde hier een belangrijke rol in. Bredevoort was de betere in deze beginfase van de tweede helft maar kon dit niet echt omzetten tot grote kansen. Al vrij snel nam Erix het initiatief terug in handen en wisten zij dit wel om te zetten in kansen, het was volledig aan Ruben Anvelink te danken dat al niet snel de 2-0 op het scorebord stond. Helaas voor Bredevoort viel deze 2-0 alsnog uit een corner die vrij gemakkelijk binnen gekopt kon worden. In de slotfase van de wedstrijd ging Bredevoort opportunistischer spelen maar ze wisten hiermee de sterke verdediging van Erix niet te verschalken. Met een 2-0 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terechte uitslag. Soms is er geen technisch of tactisch geneuzel nodig maar was de tegenstander gewoon te sterk, zoals vandaag het geval was. Erix lijkt het kampioenschap niet meer mis te kunnen lopen en kijkend naar de wedstrijd van vandaag, verdienen ze deze titel ook zeker. Bredevoort staat nog een laatste, belangrijke wedstrijd te wachten. Aanstaande zondag speelt Bredevoort thuis tegen de nummer 3, ZZC