Bredevoort niet in de problemen tegen Lochuizen

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Lochuizen op het programma. Lochuizen had tot op heden slechts 1 punt behaald en bezette de laatste plek, voor Bredevoort zaak de tegenstander niet te onderschatten en gefocust te voetballen.

De eerste helft viel op dat Lochuizen helemaal geen verkeerd team had, enkele behendige, jonge spelers op het middenveld maakten het de middenvelders van Bredevoort erg lastig en wisten met leuk combinatiespel de aanvallers te bereiken. Toch was het Bredevoort dat op voorsprong kwam, Rutger Hoefman speelde zich vrij en schoot op doel. De bal ging via een speler van Lochuizen over de keeper en in het doel, een meevaller voor Bredevoort dus. De rest van de eerste helft was het voetballend redelijk gelijk, het was echter Bredevoort dat kansen creëerde. Uit een corner van Lochuizen wist Bredevoort in de omschakeling toe te slaan. Na een mooie combinatie over de rechterkant tussen Wessel Jansen Eupe en Rutger was het wederom Rutger die de bal in het netje legde. Bredevoort verzaakte hierna echter om de wedstrijd in het slot te gooien. Grote kansen, waaronder een penalty en een één op één kans werden niet benut waardoor Lochuizen in de wedstrijd bleef. Met een 0-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het voetbal van Lochuizen een stuk minder, de jonge spelers die in de eerste helft voor mooie combinaties zorgden werden steeds minder gevonden waardoor het spelletje van Lochuizen niet ging lopen. Bredevoort had vooral de bal maar wist hier ook niet heel veel mee te doen. Bredevoort kreeg nog enkele kansen maar wist hier niet uit te scoren. Lochuizen creëerde de tweede helft meer dan in de eerste helft en had nog een penalty moeten krijgen, dit was de goed fluitende scheids echter net ontgaan. Geluk voor Bredevoort en pech voor Lochuizen maar dat hoort er nou eenmaal bij. Met een 0-2 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een goed resultaat. Bredevoort had het in voorgaande edities vaak lastig tegen Lochuizen maar kwam vandaag niet in de problemen. Volgende week zondag staat voor Bredevoort een belangrijk potje te wachten, thuis wordt GSV ontvangen.