Bredevoort niet in de problemen tegen DEO

Op een regenachtige dinsdagavond stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen DEO op het programma. De beide teams waren elkaar enkele weken eerder ook al tegen gekomen, in de beker wist DEO toen met 4-2 te winnen. Bredevoort had dus het een en ander recht te zetten.

Het begin van de wedstrijd was overduidelijk voor Bredevoort, DEO werd hoog vastgezet en de lange bal die daaruit volgde werd steevast door de heren van het thuisteam gewonnen. Er volgden wat waarschuwingspogingen en al snel lag de bal in het doel. Rutger Hoefman gaf een goede pass op Ramon ten Have die de bal feilloos binnenschoot. Het enige wat Bredevoort zich in dat gedeelte van de wedstrijd kon verwijten, was het feit dat er maar één doelpunt gescoord werd. Daarna kwam DEO meer in het spel, de laatste linie van DEO probeerde door middel van de lange bal hun aanvallers te bereiken. DEO heeft voorin twee slimme, ervaren voetballers lopen die met deze balletjes wel raad weten. Door goed verdedigingswerk van Bredevoort wisten zelfs deze twee aanvallers in de eerste helft niets te creëren. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Het begin van de tweede helft was voor Bredevoort een hele fijne. De keeper van DEO liet de bal uit zijn handen glippen waardoor Wessel Jansen Eupe deze bal kon afpakken, de keeper zag daarna geen andere optie dan het vastpakken van Wessel zijn benen waardoor de bal op de stip ging. Michiel Rave schoot deze penalty strak in de hoek. Toch werd DEO in de tweede helft steeds dreigender, echte grote kansen kregen ze niet maar ze kwamen wel steeds erg dicht bij het Bredevoortse doel. Het was echter Bredevoort dat wederom scoorde, Hidde Wevers zocht met een strakke voorzet naar Rik Tankink. Rik kwam voor zijn man en kopte de bal binnen. Hierna was het DEO dat aanvallender ging spelen en het merendeel van het balbezit had, dit resulteerde in dreiging maar niet in veel kansen. Deze kreeg Bredevoort wel, maar die lieten ze onbenut. Met een 3-0 eindstand floot de scheidsrechter af.

Al met al een goed resultaat, Bredevoort heeft nu twee wedstrijden gespeeld en staat op zes punten. Het voetbal was niet al te best maar daar waren de omstandigheden ook niet echt naar. Aankomende zondag staat voor Bredevoort de uitwedstrijd naar SVBV op het programma.