Bredevoort niet in de problemen bij Lochuizen

Op een erg koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Lochuizen op het programma. Lochuizen stond voorafgaand aan de wedstrijd laatste maar dit hoefde niks te betekenen, vorig seizoen werd er door Bredevoort namelijk nog verloren uit in Lochuizen.

Bredevoort begon met hoog druk op Lochuizen, het thuisteam besloot daarom vrijwel alleen maar voor de lange bal te kiezen. Deze lange bal werd veelal gewonnen door de heren in het blauw die daardoor het merendeel van het balbezit hadden. Nadat beide teams enkele kansen hadden gehad, was het in de 29ste minuut raak. Koen Hoornenborg bereikte na een sterke actie Rik Tankink bij de eerste paal die de bal achter de keeper werkte. Niet veel later lag ook de 0-2 in het net nadat Hidde Wevers een scherp aangesneden vrije trap van Mica Firing vrij kon binnenkoppen. Met een 0-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Na rust was het voor Bredevoort zaak om scherp te beginnen en de overwinning veilig te stellen. Ondanks dat het scherp beginnen niet helemaal lukte, werd de voorsprong wel uitgebreid. Rik bereikte Wessel Jansen Eupe die door kon lopen richting het doel van Lochuizen.

Nadat de keeper Wessel zijn eerste inzet nog keerde, kon hij de bal daarna vrij inschieten. Beide teams kregen daarna nog wat kansen die er niet in gingen. Met name een afstandsschot van Lochuizen dat via de onderkant van de lat weer het veld in stuiterde, had een beter lot verdiend. Bredevoort raakte aan de andere kant nog een keer de paal en met een 0-3 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een prima resultaat. Meerdere doelpunten maken en de nul houden is iets wat we tot nu toe nog niet vaak hebben gezien bij Bredevoort dus dat was goed om te zien. Volgende week staat Bredevoort een lastige wedstrijd te wachten, thuis wordt namelijk GSV ontvangen.