Bredevoort neemt revanche op Lochuizen

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Lochuizen op het programma. Ondanks dat Lochuizen laag op de ranglijst stond, had Bredevoort er uit toch met 4-1 verloren. Alle reden dus om een goede wedstrijd neer te zetten.

Dit gebeurde ook. Bredevoort had de eerste helft het overwicht en wist voetballend voor dreiging te zorgen. Anders dan de andere wedstrijden werd nu de bal vooral laag ingespeeld, zodat er gevoetbald kon worden. In de 19de minuut was het dan ook al 1-0. Bram Navis nam een corner en legde die bij de eerste paal perfect op het hoofd van Rik Tankink, Rik kopte de bal goed naar de verre hoek en zette de 1-0 op het scorebord. Niet veel later lag ook de 2-0 erin. Jordy Lorijn wist, net als in de vorige wedstrijd, hoog boven de verdedigers uit te komen en de bal onhoudbaar in de hoek te koppen. Voor Bredevoort een goed uitgangspunt, er kon wat rustiger gevoetbald worden. Lochuizen wist in de eerste helft weinig kansen te creƫren en was vooral op zoek naar een countermogelijkheid.

In de tweede helft was duidelijk dat Lochuizen nog steeds vertrouwen had in het behalen van punten. Lochuizen zette wat meer druk naar voren en had ook meer balbezit dan in de eerste helft. Dit zorgde echter niet voor hele grote kansen. In de 74ste minuut was het Luuk Wensink die na een voorzet van Jordy, die slecht verwerkt werd door de verdediging van Lochuizen, de bal wist binnen te schieten. 3-0 op het scorebord en de wedstrijd leek gespeeld. Hier liet Lochuizen het echter niet bij, ze lieten steeds meer voetbal zien en werden steeds gevaarlijker. Dit resulteerde dan ook in de 3-1, een speler van Lochuizen kopte goed binnen. Vijf minuten later werd de 4-1 op het scorebord gezet. Rik Tankink wist een pass van Lochuizen te onderscheppen en kon doorlopen op de keeper. Waar Rik de bal zelf had binnen kunnen schieten legde hij hem af op de meegelopen Luuk. Luuk tikte deze bal simpel binnen. Na dit doelpunt leek het geloof bij Lochuizen, dat na hun doelpunt te zien was, verdwenen. In de 89ste minuut was het Luuk die zijn hattrick volmaakte door een goede voorzet van B-junior Mica Firing binnen te werken.

Al met al een goede wedstrijd. Afgezien van het resultaat was vooral het feit dat Bredevoort meer probeerde te voetballen erg goed. Lochuizen had duidelijk vandaag haar dag niet en liep vooral achter de feiten aan. Volgende week zondag speelt Bredevoort uit tegen Haaksbergen, om 14.00.