Bredevoort knokt zich naar een verdiend punt tegen De Hoven

Op een voor eind oktober ongekend warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen De Hoven op het programma. Een onbekende tegenstander waar Bredevoort weinig vanaf wist. De eerdere uitslagen van De Hoven gaven wel aan dat het een lastige partij zou worden, ze hadden immers alleen nog maar gewonnen.

Bredevoort begon de wedstrijd met hoge druk op de defensie van De Hoven. Er werd slim gelopen waardoor de mindere opbouwers in balbezit kwamen, dit leidde tot een hoop balverlies bij De Hoven en een hoop balbezit voor Bredevoort. Bredevoort kreeg wat kleine kansen maar dit zorgde niet voor al te veel gevaar. De Hoven zocht na het heroveren van de bal heel snel naar de behendige, snelle buitenspelers. Die wisten het de verdedigers van Bredevoort de eerste helft meerdere malen lastig te maken. Gedurende de eerste helft werd De Hoven sterker en kreeg het uitteam meer kansen waarbij in één aanval drie keer de bal van dichtbij op doel kon worden geschoten. Twee keer hield keeper Ruben Anvelink de bal tegen en één keer werd een eigen speler geraakt. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam De Hoven sterk uit de kleedkamers en met hun fysiek sterke ploeg wisten ze vanuit dode spelmomenten geregeld voor gevaar te zorgen. Bredevoort was al een aantal keer goed weg gekomen maar rond de 60ste minuut lag de bal er vanuit een corner toch in. Heel lang kon De Hoven niet genieten van deze voorsprong want nog geen drie minuten later lag de bal ook aan de andere kant in het net. Wouter Stronks bereikte Koen Hoornenborg die de bal voor het doel kopte. Deno Sheridan reageerde het snelst van iedereen en kopte de gelijkmaker binnen. Een erg belangrijk doelpunt en geen verkeerd moment voor Deno om zijn eerste doelpunt voor Bredevoort 1 te maken. Beide teams zochten hierna naar de overwinning en kregen hiervoor de nodige kansen. Vlak voor het einde van de wedstrijd leek Bredevoort de winnende binnen te schieten maar bij de tweede paal werd de bal hoog over het doel geschoten. Uiteindelijk floot de sterk fluitende scheids voor het einde van de wedstrijd bij een stand van 1-1.

Al met al een terechte uitslag, beide teams hadden kansen om de drie punten te pakken maar uiteindelijk was dat voor beiden te veel van het goede geweest. Kwalitatief was De Hoven wellicht de sterkere maar Bredevoort vocht voor wat het waard was en heeft als collectief een hoop strijd op de mat gelegd. Volgende week speelt Bredevoort uit bij het altijd lastige Wolfersveen.