Bredevoort knokt maar staat met lege handen

Op een warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen HMC op het programma. HMC is nog volop in de race voor het kampioenschap en zou dus extra gebrand zijn de punten mee te nemen vanuit Bredevoort.

Bredevoort begon scherp aan de wedstrijd en kwam al snel op voorsprong, Rik Tankink krulde van afstand de bal in de verre hoek. Bredevoort probeerde over de grond te voetballen wat, mede door het veld dat er goed bij lag, met vlagen aardig lukte. Het strijdplan van HMC werd al snel duidelijk, de verdediging of de keeper van het uitteam schoot zodra het kon de bal zo hard en hoog mogelijk naar voren. Rondom de lange spits waren het vervolgens de behendige spelers die voor gevaar probeerden te zorgen. De eerste helft wist Bredevoort deze spelers redelijk onschadelijk te maken en met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam HMC erg fel en sterk uit de kleedkamers, het was duidelijk dat ze niet van plan waren hun eventuele kampioenschap hier te verspelen. Bredevoort kwam moeilijk onder de druk uit en wist de bal niet lang meer in de ploeg te houden. HMC had meer de bal en kon deze keer op keer richting het doel van Bredevoort gooien. Het thuisteam was al een aantal keer goed weggekomen toen de 1-1 viel uit een corner. HMC rook bloed en ging vol op zoek naar de overwinning. Enkele minuten voor het einde van de wedstrijd was het een aanvaller van HMC die een voorzet technisch knap in één keer uit de lucht in het doel schoot. Niet veel later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een zure nederlaag. Bredevoort speelde de eerste helft goed maar had in de tweede helft weinig in te brengen. Een punt was vandaag verdiend geweest, maar het mocht niet zo zijn. Wellicht is dat ook wel het geluk van de aanstaande kampioen?

Volgende week maandag speelt Bredevoort haar laatste wedstrijd van het seizoen, deze wordt gespeeld bij en tegen Ratti/Socii.