Bredevoort kansloos tegen Erix

Op een koude, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste wedstrijd van 2024 op het programma. Tegenstander Erix is in goede doen en doet bovenaan mee in de competitie, een lastige wedstrijd werd dus verwacht.

Erix was vanaf het begin van de wedstrijd de dominante ploeg, vroeg in de wedstrijd leverde dit het uitteam direct kansen op maar keeper Ruben Anvelink wist de doelpogingen van de Erix-aanvallers te pakken. Bredevoort probeerde op te bouwen maar was hierin veel te slordig, dit zorgde ervoor dat Erix constant de bal weer snel in bezit had en richting doel van Bredevoort kon. Na 22 minuten kwam Erix op voorsprong na een mooie uitbraak over verschillende schijven. Bredevoort was niet bij machte aanvallend veel te creëren, het ontbrak aan scherpte bij de laatste pass/voorzet. In de 32ste minuut kwam Erix op een 0-2 voorsprong nadat een aanvaller van Erix een rebound van dichtbij kon binnen schieten. Met een 0-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Bredevoort kwam met frisse moed uit de kleedkamer en wilde op zoek gaan naar de aansluitingstreffer maar na miscommunicatie in de verdediging was het Erix dat binnen vijf minuten na rust op een 0-3 voorsprong kwam. Erix creëerde kansen voor de 0-4 maar wist deze niet te benutten. Bredevoort kwam ook niet tot kansen dus met een 0-3 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een verdiende nederlaag. Bredevoort wist dat de combinatie van een sterke tegenstander en geen ideale voorbereiding tot een lastige wedstrijd zou gaan leiden, maar de manier waarop het Erix niet lastig is gemaakt is tegenvallend. Bredevoort speelt komende zondag uit bij Mec.