Bredevoort in eerste competitiewedstrijd te sterk voor Phenix

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste wedstrijd van de competitie op het programma. De tegenstander was Phenix uit Enschede, voor Bredevoort een nog onbekende tegenstander.

Ondanks dat beide teams scherp uit de kleedkamers kwamen, was het spel in de openingsfase erg onrustig. Zowel Bredevoort als Phenix hanteerde veelal de lange bal waardoor er een hoop onrust op het veld was. Al snel kwam Bredevoort op voorsprong, Ramon ten Have wist met een mooi boogballetje de 1-0 op het scorebord te zetten. Heel lang kon Bredevoort echter niet genieten van deze voorsprong, een speler van Phenix schoot een penalty onhoudbaar binnen. Niet veel later werd er aan de andere kant van het veld ook een penalty toegewezen, Koen Hoornenborg zette Bredevoort met een goede penalty weer op voorsprong. Vlak voor het einde van de eerste helft wist Bredevoort nogmaals te scoren, Hidde Wevers torende bij een goede corner van Wouter Obbink hoog boven de verdedigers uit en kopte de bal binnen. Met een 3-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

In de rust werden aan Bredevoortse kant enkele wissels gemaakt en daarbij kwam onder andere David Markaj in het veld. David is een van AZSV overgekomen nieuwe aanwinst voor het team uit Bredevoort. Door bij zijn eerste balcontact de bal meteen door de benen van zijn directe tegenstander te spelen, introduceerde David zich meteen op een goede manier aan de Bredevoortse fans langs de lijn. Nog vroeg in de tweede helft werd de 4-1 gescoord, Rutger Hoefman kreeg de bal uit de kluts in zijn voeten en wist oog in oog met de keeper de bal binnen te schieten. Even later lag de bal in het Bredevoortse doel en stond het 4-2. Uiteindelijk was het David die zijn debuut bekroonde met een doelpunt door een afgeslagen bal hard tegen de touwen te schieten. Nog een ongelukkig moment voor Bredevoort was het uitvallen van keeper Ruben Anvelink, hopelijk valt de blessure mee en zien we hem weer snel onder de lat staan. Op het zelfde moment stapte ook de keeper van Phenix van het veld af en moest er dus aan beide kanten een veldspeler onder de lat staan. Voor Bredevoort was dit Wouter Stronks en voor Phenix hun nummer 9 en beiden lieten ze door middel van enkele reddingen zien dat ze dit heel aardig kunnen. Met een 5-2 eindstand floot de scheids voor het einde van dit toch wel hectische potje.

Al met al een mooi resultaat. Bredevoort staat niet bekend om een goede competitiestart dus dan voelt het wel eens lekker om meteen goed uit de startblokken te schieten. Dat de vijf doelpunten allemaal door verschillende doelpuntenmakers zijn gemaakt, geeft aan dat Bredevoort meerdere spelers heeft die dit seizoen voor de doelpunten kunnen zorgen. Volgende week zondag moet Bredevoort uit naar Halle.