Bredevoort hard onderuit bij Deo

Op een regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar koploper Deo op het programma. Bredevoort zelf kon helaas door blessures niet over de gehele selectie beschikken, gelukkig was Jordi Kämink bereid om vanuit het tweede mee te doen.

Het begin van de wedstrijd ging vrij gelijk op, Deo hanteerde veelal de lange bal en Bredevoort probeerde voetballend tot kansen te komen. Verschil was wel dat Bredevoort een stuk slordiger was dan het thuisteam, hierdoor kon Deo met razendsnelle counters voor gevaar zorgen. Een slim genomen vrije trap waarbij enkele spelers over de bal heen stapten, rolde de verre hoek van het Bredevoortse doel in. Vlak voor het einde van de eerste helft, wist Deo na een fout van Bredevoort ook de 2-0 binnen te schieten.

De tweede helft probeerde Bredevoort nog iets te forceren door opportunistischer te gaan voetballen maar wist vrijwel niets te creëren. Aan de andere kant wist Deo door de ontstane ruimte voor veel gevaar te zorgen. Uiteindelijk wist het sterk spelende thuisteam met scherpe aanvallen en enkele persoonlijke fouten aan de kant van Bredevoort de score uit te bouwen tot 6-0.

Al met al een erg tegenvallend en teleurstellend resultaat. Te veel spelers van Bredevoort hadden een totale off-day en waren niet bij machte enige tegenstand te bieden aan Deo. Volgende week zondag staat de thuiswedstrijd tegen Wolfersveen op het programma.