Bredevoort gaat onderuit tegen Sv Dinxperlo na slechte eerste helft

Voor Bredevoort stond deze zondag de tweede bekerwedstrijd op het programma, uit naar Dinxperlo. Van te voren was bekend dat Dinxperlo het betere van het spel zou hebben en dat Bredevoort het vooral van hard werken zou moeten hebben.

De eerste helft was van Bredevoort erg slecht. Het middenveld van Bredevoort had erg veel moeite met de behendige middenvelders van Dinxperlo en van het feit dat er vanuit de laatste linie steeds een verdediger van Dinxperlo doorschoof. Bredevoort liep vooral achter de bal aan, dit kostte erg veel energie. Dinxperlo wist drie keer te scoren door na een fout van Bredevoort snel om te schakelen en de Bredevoortse defensie weg te spelen. Met een slecht gevoel gingen de heren in het blauw de kleedkamer in.

In de rust werd benadrukt dat er meer vanuit de formatie zou moeten worden gevoetbald. Dit werd goed opgepakt waardoor Bredevoort meer in het spel kwam. Dit leidde tot een prachtig doelpunt van Rick Janssen. Een lange bal werd door de defensie van Dinxperlo slecht verwerkt waarna Rick de bal met een prachtige boog over de keeper, die veel te ver uit zijn goal stond, heen schoot. Extra mooi voor Rick want dit was zijn allereerste doelpunt voor het eerste, hopelijk niet de laatste. Bredevoort begon meer druk te zetten op Dinxperlo en dit leidde ook tot de 3-2. Rik Tankink liep door op de keeper nadat hij zag dat de terugspeelbal wat aan de korte kant was. De keeper van Dinxperlo en Rik kwamen gelijk bij de bal, Rik won dit duel en kon de bal makkelijk binnentikken. Bij Bredevoort was nu het geloof helemaal terug. Ondanks dat Dinxperlo voetballend nog steeds de betere partij was wist Bredevoort met lange ballen voor veel dreiging te zorgen. Niet lang voor het einde van de wedstrijd was er voor Bredevoort dé kans op de 3-3, deze werd goed gepakt door de keeper van Dinxperlo. Uit de daaropvolgende counter scoorde Dinxperlo de 4-2 en was het geloof bij Bredevoort weg, de wedstrijd werd rustig uitgespeeld.

Al met al een leerzame wedstrijd. Dat je altijd vanuit de formatie moet gaan voetballen tegen een team dat sterker is is vandaag zeer duidelijk geworden. Ook is duidelijk geworden dat wanneer Bredevoort zorgt dat ze positioneel goed staan, ze het een betere tegenstander erg moeilijk kunnen maken. Volgende week staat de derde bekerwedstrijd op het programma, thuis tegen Terborg.