Bredevoort gaat onderuit tegen nummer twee Rijnland

In een vreemde wedstrijd met curieuze doelpunten heeft Bredevoort een veldoverwicht niet om kunnen zetten tot een overwinning. Rijnland ging effectief om met de gecreƫerde mogelijkheden waar Bredevoort slordig en soms ondoordacht was. Eindstand 1-3, doelpuntenmaker Rik Tankink

In de eerste helft was direct duidelijk dat beide ploegen hier voor de winst kwamen. Direct vanaf het begin klapten beide teams er vol in en ontstond er een wedstrijd die werd geleid door felheid en harde duels. Bredevoort was aan het begin zoekende omdat Rijnland onverwachts in een 4-4-2 opstelling speelde. Hierdoor was er een chaotische start waarin Rijnland direct tot scoren kwam, een voorzet werd ongelukkig doorgekopt waardoor deze in eigen goal terecht kwam, 0-1. Hierna had Bredevoort de organisatie beter op orde en kon er aan aanvallend voetbal worden gedacht. Bredevoort had de overhand in kansen maar was niet scherp genoeg in de laatste pass of in de afronding. De wedstrijd kenmerkte zich door duels op het randje waarbij van mooi voetbal weinig sprake was. Tot de rust had Bredevoort kansen maar verzuimde het deze af te maken.

De tweede helft ging verder waar de eerste eindigde, fel voetbal waar de schoonheid niet van af spatte. In de 71e minuut was er een typerend doelpunt voor de wedstrijd waarin elk foutje afgestraft werd. Rik Tankink loste een schot maar kon niet genoeg kracht aan de bal mee geven, het rollertje werd echter op een vreemde manier door de keeper toch tot doelpunt verwerkt, 1-1. De gelijkmaker bleek het startschot voor een vlammende laatste 20 minuten. Bredevoort raakte echter zo fanatiek dat de emotie soms de overhand nam, hierdoor kreeg Rijnland een penalty en een vrije trap op de rand van de 16 welke allebei benut werden. Dit had als gevolg dat de eindstand van 1-3 op het scorebord kwam te staan.

Een zeer teleurstellend resultaat uit een wedstrijd waar meer in had gezeten. Positief is echter dat Bredevoort er als team stond en dat de instelling bij een ieder prima in orde was. Bredevoort speelt in het restant van de competitie nog drie wedstrijden waarin volgende week de uitwedstrijd tegen Stokkum op het programma staat, aanvang 14:00.