Bredevoort gaat onderuit in de eerste wedstrijd na de winterstop.

In de eerste wedstrijd na de winterstop, thuis tegen Zeddam-Sint Joris heeft Bredevoort geen winst af kunnen dwingen van deze directe concurrent. Nadat in de eerste helft Bredevoort de grootste kansen niet af maakte kon Zeddam-Sint Joris de tweede helft domineren en daarmee een 3-1 overwinning afdwingen.

Op een prachtige zondagmiddag werd op verzoek van de scheidsrechter een half uur later afgetrapt op sportpark ’t Broock. Bredevoort was in het begin zoekende na de controle, de tegenstander startte gretig en kon zo de openingsfase domineren. Naarmate de wedstrijd vorderde kon Bredevoort echter de controle over nemen, in deze fase waren de grootste kansen dan ook voor Bredevoort. Echter door een gebrek aan scherpte kon dit niet omgezet worden tot doelpunten. Door het zware veld was het al in de eerste helft een uitputtingsslag, dit resulteerde in de laatste fase tot een tragere omschakeling aan Bredevoortse zijde.  Zeddam-Sint wist hier net voor rust van te profiteren, na een aantal fouten aan Bredevoortse kant kon de rechtsbuiten met links uithalen en vloog de bal uit een moeilijke hoek zeer fraai binnen. Voor Bredevoort een klap aangezien de beste kansen tot nog toe voor het thuis spelende team waren.

Na rust kwam het voetbal minder uit de verf, het lukte Bredevoort niet om de controle opnieuw op te pakken. Het werd een harde wedstrijd met veel overtredingen over en weer, hierbij is een compliment aan de scheidsrechter terecht, hij wist de wedstrijd zonder kaarten toch onder controle te houden. Bredevoort probeerde de aansluitingstreffer te vinden, helaas was het echter Zeddam-Sint Joris wie het net liet bollen. In de 60e minuut kon er bij de tweede paal vrij ingeschoten worden waardoor de 0-2 op het scorebord kwam te staan. Kort hierna gooide trainer Ronald van der Plaats het systeem om om zo meer druk vooruit te kunnen geven. Bredevoort kreeg hierdoor meer balbezit maar de echte grote kansen bleven sporadisch. Naarmate de wedstrijd tot een einde liep waren er echter een aantal mogelijkheden. Het duurde echter tot de 82e minuut voordat Gijs Piek na een goede pass van Michiel Rave de bal achter de keeper kon werken. Met dit doelpunt beloonde hij zichzelf voor een zeer goede wedstrijd en kwam er weer geloof bij Bredevoort. Hiermee werd het een spannende slotfase, Bredevoort liep vooruit en gaf daarmee ruimte weg. In 89e minuut wist Zeddam-Sint Joris hiervan te profiteren, een slap schot welke op een glad veld misschien wel naast was gegaan rolde tergend langzaam de hoek in en daarmee was de wedstrijd gespeeld.

Kijkend naar het spelbeeld een terechte Nederlaag, vooruit kijkend zijn de volgende wedstrijden zeer belangrijk voor Bredevoort. Met het einde van de tweede periode in zicht staat Bredevoort er goed voor, echter zal er dan wel gewonnen moeten worden van Westervoort en Terborg. De volgende competitie wedstrijd staat voor 19 februari, dan staat de uitwedstrijd naar Westervoort gepland. Volgende week wordt er mogelijk een oefenwedstrijd tegen Vios Beltrum gespeeld.