Bredevoort gaat met een goed gevoel de winterstop in

Voor Bredevoort stond op 11 december de uitwedstrijd naar Ajax B op het programma. In de thuiswedstrijd verzaakte Bredevoort om de winst over de streep te trekken, er was dus nog iets recht te zetten. Trainer Ronald van der Plaats gaf aan dat hij nog nooit een makkelijke wedstrijd bij Ajax B heeft gespeeld, duidelijk was dat het een erg zware pot zou worden.

Bredevoort begon erg scherp aan de wedstrijd, er werd hoog druk gezet op de defensie van Ajax en dit resulteerde in een erg vroeg doelpunt. Na 2 minuten lag de bal al in het net, uit een scherpe corner van Jordy Lorijn kwam de bal voor de voeten van Gijs Piek terecht, Gijs schoot de bal tussen de vele tegenstanders die tussen de bal en de goal stonden door en zette zo Bredevoort op een 0-1 voorsprong. Bredevoort bleef hoog druk zetten en Ajax had erg veel moeite hier onderuit te voetballen. Dit resulteerde niet veel later in het tweede doelpunt. Thijs Navis ontving aan de rechterkant van het veld de bal, waar iedereen aan een voorzet zou denken besloot Thijs, ondanks zijn ongelukkige eerdere doelpogingen, te schieten. De bal vloog met een prachtige boog in de verre kruising, een prachtig doelpunt. De rest van de tweede helft had Bredevoort de overhand, Ajax B wist een paar keer dreiging te creëren uit een vrije trap die het 16-metergebied in geslingerd werd maar wist verder weinig te doen. Bredevoort creëerde nog een heel aantal kansen, hier werd niet zorgvuldig mee omgegaan.

De tweede helft had een zeer ander spelbeeld, Ajax B wist nu veel druk op de Bredevoortse defensie te zetten en Bredevoort had het hier niet makkelijk mee. Tot echte grote kansen van Ajax leidde dit niet, deels door het goede staan van de defensie en keeper en deels doordat Ajax B niet scherp was voor de goal. Dit offensief van Ajax duurde tot de 80ste minuut, hierna begon Bredevoort weer een beetje te voetballen. Een corner van Gijs werd scherp ingedraaid, Rik Tankink stond bij de eerste paal en besloot de bal net als in de thuiswedstrijd tegen Halle achter het standbeen op goal te werken. De keeper had hier geen antwoord op en Bredevoort stond hierdoor met 0-3 voor. 5 minuten later lag de bal wederom in het net, de net ingebrachte Hidde Wevers deed wat hij het beste kan en won van zijn directe tegenstander het kopduel. Door geklungel van de defensie van Ajax kon Harm Visser zo doorlopen op de keeper, Harm bleef rustig en schoof de bal beheerst onder de keeper door.

Al met al een erg mooie overwinning, bij een over het algemeen lastige tegenstander winnen en tegelijkertijd aan het doelsaldo werken. Dit doelsaldo gaat steeds belangrijker worden aangezien Bredevoort zowel op de ranglijst als in de periode bovenaan meedraait. De eerste helft was duidelijk voor Bredevoort en de tweede was vooral Ajax de betere ploeg. Bredevoort gaat nu met een goed gevoel de winterstop in en zal proberen deze goede vorm na de winterstop voort te zetten.