Bredevoort en GSV houden elkaar in evenwicht

Op een erg koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen GSV op het programma. Kijkend naar de ranglijst was dit een heuse kraker, Bredevoort stond op de tweede plek en GSV op de derde plek. Beide teams hadden een overwinning nodig om koploper Rekken in zicht te houden.

Bredevoort kwam de eerste helft sterk uit de kleedkamers en wist meteen al een kans te creƫren. GSV schrok hier wakker van en werd daarna ook een stuk scherper. De eerste helft was Bredevoort de betere, het spelletje werd goed verdeeld en er werd rustig gevoetbald. Voorin wisten de aanvallers voor veel dreiging te zorgen en dit leidde ook tot het eerste doelpunt. Wessel Jansen Eupe werd op de rechterflank weggestuurd door een scherpe steekbal. Wessel hield goed het overzicht en vond de volledig vrijstaande Pim Schreurs in het zestienmeter gebied. Pim nam de bal aan en schoot binnen. Daarna wisselde GSV de opstelling een beetje en stond het beter bij de heren uit Geesteren. Beide teams kregen nog wat kansen waarbij aan de ene kant de laatste man van GSV met een mooie volley de paal raakte en aan de andere kant Bredevoort de keeper van GSV tot reddingen dwong. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft ging in het begin weer mooi gelijk op, het was in de 58ste minuut Bredevoort dat de voorsprong vergrootte. Rik Tankink wist de doorgeschoven Hidde Wevers met een boogballetje te bereiken, Hidde hield het overzicht en tikte de bal opzij waarnaar Rutger Hoefman de bal rustig kon binnentikken. Lang kon Bredevoort niet van de vergrote voorsprong genieten, een minuut later lag de bal namelijk aan de andere kant in het net. De normaal zo betrouwbare verdediging van Bredevoort greep niet goed in waardoor de aanvoerder van GSV kon scoren. Na dit doelpunt was GSV de betere. Bredevoort wist niet meer onder de druk uit te komen en werd met de rug tegen de muur aangezet. Lange tijd leek het thuisteam de voorsprong vast te houden, maar enkele minuten voor het eindsignaal schoot een speler van GSV verdekt in de korte hoek en zette hiermee de gelijkmaker op het scorebord. Niet veel later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terechte uitslag, de eerste helft was meer voor Bredevoort en de tweede meer voor GSV. Qua voetbal en strijd ging het mooi gelijk op dus een gelijkspel is op zijn plaats. Voor Bredevoort zal het gelijkspel toch iets zuurder zijn dan voor GSV, Bredevoort gaf namelijk vrij snel de 2-0 voorsprong weg. Volgende week zondag moet Bredevoort uit naar Zelhem, wederom een lastig potje.