Bredevoort eindigt het bekeravontuur met een comfortabele overwinning

Op een mooie nazomerse zondagmiddag stond voor Bredevoort de derde en daarmee laatste bekerwedstrijd op het programma, thuis werd SVGG ontvangen. Na twee eerdere verliezen zag Bredevoort geen kans om het bekeravontuur een vervolg te geven, toch was het voor Bredevoort een moment om zelfvertrouwen te pakken voor het begin van de competitie.

De eerste helft begon Bredevoort fel, SVGG werd hoog vastgezet en de daaruit volgende lange bal werd veelal gewonnen door de heren van het thuisteam. Bredevoort kreeg dan ook een aantal kansjes maar ging hier niet goed mee om. Aan de andere kant wist SVGG hier en daar ook gevaarlijk dicht bij het doel van Bredevoort te komen. Het was echter Bredevoort dat op voorsprong kwam, na een goede aanval over beide kanten van het veld kwam de bal via Dennis van Vreeswijk en Rik Tankink bij Rutger Hoefman terecht. Waar het eerste schot van Rutger nog geblokkeerd werd door een verdediger, kon hij de rebound rustig tegendraads inschieten. De rest van de helft zakte Bredevoort meer in en was het aan SVGG om het spel te maken, beide teams kregen nog wat kansen maar deze werden niet benut. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was SVGG een stuk nadrukkelijker aanwezig. De goede spelers van het team kregen op de juiste momenten de bal en wisten voor dreiging te zorgen. Door goed verdedigingswerk werd er echter voor gezorgd dat SVGG niet op gelijke hoogte kwam. Bredevoort was in die fase erg slordig waardoor moeilijk onder de druk kon worden uit gevoetbald. Toch was het uiteindelijk Bredevoort dat de voorsprong vergrootte. Hidde Wevers bereikte Rik Tankink met een goed bekeken balletje, Rik draaide los en zette Ramon ten Have met een steekpass alleen voor de keeper. Ramon schoot de bal goed tegendraads in en wist Bredevoort op een 2-0 voorsprong te zetten. Daarna was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld, beide teams wisten hier en daar nog voor dreiging te zorgen maar uiteindelijk floot de scheids af met een 2-0 eindstand.

Al met al een goed resultaat. Na enkele verliespartijen is het altijd fijn om weer eens de drie punten te pakken, helemaal als dat net voor het begin van de competitie is. Bredevoort eindigde de wedstrijd met een team met een gemiddelde leeftijd van 21,2 jaar. Goed om te zien dat de jonge jongens, ondanks een zwaar weekend, zich staande wisten te houden en de overwinning over de streep trokken. Volgende week staat voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Vosseveld op het programma, geen onbekend team met ook zeker geen onbekende trainer.