Bredevoort behaalt nacompetitie na overwinning op ZZC

Op een warme maandagmiddag stond voor Bredevoort de laatste competitiewedstrijd op het programma, thuis tegen ZZC. Er stond nog genoeg op het spel, een overwinning voor Bredevoort zou namelijk het spelen van nacompetitie betekenen. Alle reden om vol voor die drie punten te gaan dus.

Bredevoort kwam erg sterk uit de kleedkamers en zette ZZC volledig vast. Duels werden veelal gewonnen en kansen werden gecreƫerd. Na een kleine vijftien minuten leverde dit de openingstreffer op. Na een perfect pass van Rick Janssen, wist Dennis van Vreeswijk het overzicht te bewaren en Rutger Hoefman te bereiken. Ondanks dat de keeper Rutger zijn eerste inzet nog stopte, was de tweede poging te machtig. Gedurende de eerste helft kwam ZZC beter in de wedstrijd maar het was vooral Bredevoort dat de kansen creƫerde. Beide teams wisten de eerste helft niet meer te scoren en met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was ZZC de dominante partij en kon er door het uit team naar de gelijkmaker gezocht worden. Bredevoort hield zich deze helft voornamelijk bezig met het tegenhouden van de aanvallen van ZZC en proberen middels een counter de voorsprong nog te vergroten. Bredevoort kreeg na een counter nog een grote kans maar door een perfect getimede tackle van een verdediger van ZZC, kon de bal niet in het lege doel geschoven worden. ZZC kreeg in de slotfase nog wat grote kansen maar wist uiteindelijk niet te scoren. Met een 1-0 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al geen hele beste wedstrijd van Bredevoort. De eerste helft was prima maar in de tweede helft was ZZC duidelijk de sterkere partij. Desalniettemin heeft deze overwinning ervoor gezorgd dat Bredevoort de tweede periode in handen heeft en dus nacompetitie mag gaan spelen voor promotie richting de vierde klasse. Deze prestatie werd na de wedstrijd uitbundig gevierd met de supporters en een heerlijke barbecue van Vakslagerij Eppink, uiteindelijk werd het nog een erg gezellige middag/avond. Bredevoort kan zich nu op gaan maken voor de nacompetitiewedstrijd tegen Manderveen, deze wedstrijd staat gepland op zondag 12 juni