Bredevoort begint wederom slecht aan het seizoen

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste competitiewedstrijd op het programma. Bredevoort had een goede voorbereiding achter de rug en ging dus met vertrouwen naar het verre Delden. Een vrij onbekende tegenstander, wel was bekend dat dit team het fysieke, harde voetbal niet schuwde. Voor Bredevoort was het dus zaak om hier goed mee om te gaan.

De eerste helft gebeurde dat niet, Bredevoort speelde enorm zwak en liet Delden voetballen. Over het hele veld waren de heren van Delden scherper en slimmer aan het voetballen. Bredevoort creëerde vrijwel niets terwijl aan de andere kant Delden een aantal goede mogelijkheden kreeg. Delden wist ook te scoren vlak voor rust maar dit doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Of dit echt het geval was valt over te twisten. Dit had voor Bredevoort dé waarschuwing moeten zijn om het voetbal op te gaan pakken.

De tweede helft speelde Bredevoort iets sterker dan de eerste. Bredevoort stond positioneel beter dan de eerste helft en ging met meer overtuiging de duels in, dit was echter nog steeds niet genoeg om het Delden echt lastig te maken. In de tweede helft viel dan ook het eerste en enige doelpunt van de wedstrijd. Waar Bredevoort eerst nog werd gered door de paal kon een speler van Delden vrij inschieten. Een dreun voor Bredevoort omdat zij op dat moment net het idee hadden dat er wat te halen viel maar al met al zeer verdiend voor de thuisploeg.

Al met al kan er wel geconstateerd worden dat Bredevoort met deze instelling en inzet geen enkele wedstrijd zal gaan winnen. Bredevoort zal zich volgende week zondag moeten herpakken, thuis om 14.00 tegen Klein Dochteren.