Bredevoort begint de derde periode met een overwinning op NVC

De heren van Bredevoort 1 zijn de derde periode goed begonnen met een overwinning thuis op NVC. Bredevoort heeft na het gelijkspel tegen Terborg vorige week nog geen periode in handen en richt zich dus momenteel op de derde periode, een overwinning als begin is dan zeer gunstig.

Kijkend naar de ranglijst en de goede reeks waar Bredevoort momenteel in verkeerd was Bredevoort verplicht thuis tegen NVC de drie punten in Bredevoort te houden. Bredevoort begon sterk aan de eerste helft en pakte meteen het initiatief in handen. Bredevoort had het merendeel aan balbezit maar wist dit nog niet om te zetten in goede kansen. Door het slechte veld en veel balverlies aan de kant van Bredevoort wist NVC er een paar keer gevaarlijk uit te komen door middel van een counter, dit resulteerde niet in een doelpunt voor de uitspelende partij. Na 34 minuten was het Michiel Rave die aan de rechterkant van het veld een vrije trap versierde, Michiel ging zelf achter de bal staan en slingerde deze met een mooie boog het 16-meter gebied in. Waar iedereen verwachtte dat de keeper deze bal zou pakken ging deze onder de bal door waardoor Jimmie Klein Goldewijk bij de tweede paal gemakkelijk kon inkoppen. Bredevoort hield tot aan de rust de controle en ging dus met een 1-0 voorsprong de rust in.

De tweede helft begon Bredevoort beduidend slapper dan de eerste, NVC was scherper en feller en overblufte de heren in het blauw in de meeste duels. NVC begon meer druk te zetten op de Bredevoortse defensie en wist hieruit een paar keer gevaarlijk te worden. Doordat dit niet tot een doelpunt leidde nam het offensief van NVC wat af en kon Bredevoort het voetbal weer oppakken. Dit leidde tot een aantal kansen maar hier werd niet zorgvuldig mee omgegaan. Na 77 minuten was het Harm Visser die een corner indraaide bij de eerste paal. De daar opgestelde verdediger kopte de bal omhoog naar de tweede paal waar Thijs Navis zijn sterke wedstrijd beloonde door de bal binnen te knikken. Dit was een redelijke klap voor NVC waar het geloof weg leek te zijn. Bredevoort raakte in de slotfase niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd uit.

Al met al een erg goed begin van de derde periode. Op papier verplicht zijn te winnen hoeft in realiteit niet altijd te gelden dus kunnen we met drie punten uit een zware wedstrijd meer dan tevreden zijn. Volgende week staat voor de heren uit Bredevoort de uitwedstrijd naar SVGG op het programma.