Bredevoort begint de competitie met een gelijkspel

Op de eerste regenachtige zondag van de herfst stond voor Bredevoort de eerste competitiewedstrijd op het programma. Thuis werd VVL ontvangen, voor Bredevoort geen onbekende tegenstander. Bredevoort was er van te voren op gebrand om goed aan de competitie te beginnen, dat zou betekenen dat de drie punten in Bredevoort zouden worden gehouden.

Bredevoort begon sterk, dit leverde ook meteen enkele kansen op. Nadat Bredevoort enkele kansen gemist had en de paal twee keer had geraakt, was deze sterke periode van Bredevoort afgelopen. Bredevoort liet VVL in de wedstrijd komen door veel foute passes te geven waar de spelers van VVL steeds tussen konden komen. Hierdoor sloeg de wedstrijd om en werd VVL de sterkere. Deze sterke fase van VVL resulteerde in het eerste doelpunt. De centrale verdediger gaf een goede lange bal op de snelle, beweeglijke linksbuiten. Hij wist de bal goed aan te nemen, voor de verdediging langs te kruisen en de bal feilloos binnen te schieten. Na dit doelpunt pakte Bredevoort het voetbal weer op. Na een goede opbouw over verschillende schijven werd Rutger Hoefman aan de zijkant bereikt, Rutger gaf deze bal goed scherp voor. Deze bal werd bij de eerste paal gemist, gelukkig voor Bredevoort stond Dennis van Vreeswijk goed opgesteld bij de tweede paal en kon hij de bal binnentikken. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Na de rust ging het een stuk meer gelijk op, beide teams wisten in de beginfase enkele kansen te creëren. Zowel Bredevoort als VVL wist deze kansen door goed werk van verdediging en de keeper niet te verzilveren. Bredevoort besloot hierna voor de lange bal te kiezen, hier werden weinig kansen uit gecreëerd. VVL kwam nog erg dichtbij de voorsprong maar de heren uit Lengel zagen de bal op de paal vliegen. Na een spannende slotfase, waarbij VVL de meeste kansen had de wedstrijd naar zich toe te trekken, floot de scheids af en liepen beide teams met een punt van het veld af.

Al met al een terechte uitslag, kijkend naar de wedstrijd. Voor Bredevoort wel een teleurstellend resultaat aangezien het verwacht had de punten thuis te houden. Doordat Bredevoort in de eerste helft de kansen niet afmaakte, liepen ze de rest van de wedstrijd achter de feiten aan. Maar dat Bredevoort aan het afwerken moet werken, dat was al wel duidelijk. Aankomende donderdag speelt Bredevoort een competitiewedstrijd uit bij NVC in Netterden.