Bredevoort begint 2022 met een overwinning

Op een zonnige maar frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste competitiewedstrijd van 2022 op het programma. Deze wedstrijd werd gespeeld tegen en bij het altijd lastige SVBV uit Barchem. Bredevoort had het in eerdere ontmoetingen met SVBV altijd erg lastig, ook vandaag werd er weer een moeilijke partij verwacht.

Bredevoort kwam scherp uit de kleedkamers en dit resulteerde al heel snel in een doelpunt na een aanval uit het boekje. Mica Firing wist met een knappe actie Dennis van Vreeswijk te bereiken, Dennis hield het overzicht en gaf de bal strak voor richting de tweede paal waar spits Rutger Hoefman slim was weggelopen bij zijn directe tegenstander en de bal tegen de touwen schoot. In de eerste helft was goed te zien dat beide teams wedstrijdritme mistten, hier en daar werd er mooi, verzorgd voetbal vertoond maar er ging ook zeker een hoop mis. De gevaarlijkste speler van SVBV was de rechtsback die eigenlijk meer een verkapte rechtsbuiten was. SVBV trok de spelers van Bredevoort slim weg aan hun rechterkant waarna met een lange bal deze rechtsback gelanceerd kon worden. Afgezien van wat kleine kansjes, leverde dit SVBV echter niet heel veel op. Keeper Ruben Anvelink kon de doelpogingen zonder al te veel moeite verwerken. Aan de andere kant had Hidde Wevers het geluk net niet aan zijn zijde en zag hij zijn inzet tegen de kruising van het doel aankomen. Met een 0-1 ruststand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft kwam Bredevoort wederom scherp uit de kleedkamers en wisten de heren in het blauw, net als in de eerste helft, snel te scoren. Na een mooie pass van Ramon ten Have kon Dennis wederom opstomen aan de rechterkant en de bal scherp voor zetten. De keeper van SVBV raakte deze voorzet nog maar deze belandde voor de voeten van de sterk spelende Mica Firing. Mica bekroonde zijn sterke wedstrijd door de 0-2 binnen te schieten. Na dit doelpunt leek het geloof bij SVBV redelijk weg te zijn, er werd veel ruimte weggegeven en er werd weinig meer gecreƫerd door het thuisteam. Dennis leek zijn sterke wedstrijd net als Mica te gaan bekronen met een doelpunt maar hij zag zijn inzet van dichtbij tegen de paal aan komen. Daarnaast kwam Bredevoort nog tot een paar andere kansen maar de keeper van SVBV wist door middel van uitstekend keeperswerk er voor te zorgen dat de 0-3 niet viel. Er werd niet meer gescoord en met een 0-2 eindstand floot de scheids voor het eind van de wedstrijd.

Al met al een uitstekend resultaat, helemaal bedenkend dat je na een erg lange periode eindelijk weer eens een wedstrijd speelt en dit ook nog eens is tegen een tegenstander waar je het altijd lastig tegen hebt. Goed om te zien dat Bredevoort weer echt als collectief aan het voetballen was, er werd hard voor elkaar gewerkt en het voetbal was met vlagen aantrekkelijk om te zien. Bredevoort zal proberen dit volgende week weer op de mat te leggen. Dit moet dan gebeuren tegen en bij ZZC in Zelhem, een team dat momenteel bovenin mee speelt om de prijzen.