Bredevoort 3 is geen partij voor SVGG 2

Op 12 februari mocht het derde van Bredevoort afreizen naar Megchelen om daar te mogen spelen tegen het tweede elftal van Sportvereniging Gedeon Garde (kortweg SVGG). Wegenkenner Henk Klein Nibbelink mocht voorop rijden. Ook werd hij versterkt in zijn auto door mede-wegenkenner Bart Stronks die al zo vaak in Megchelen had gespeeld dat hij bij wijze van spreken de weg blindelings kon rijden. Bij Gendringen rechtsaf. Hier bleef het ook bij want ondanks de parate kennis van beide heren hebben we zowaar bijna de hele kern van Megchelen gezien alvorens we via de andere kant bij sportpark De Biel uitkwamen. Overigens werd Henk gewoon gevolgd door de andere wagens die deze kans op een kortere warming-up natuurlijk niet lieten schieten.

Leider Carlo Hakvoort van SVGG heette ons hartelijk welkom en vergat daardoor de ballen te laten oppompen. Toen de wedstrijd begon werden de ballen van SVGG namelijk als te zacht betiteld door de scheidsrechter en moesten ze alsnog opgepompt worden. De spits van SVGG sprintte in de eerste vijf minuten stopper Jochem M. aan alle kanten eruit en het afschuifsysteem werd in werking gezet. Jochem de V. werd naar de stopperspositie geleid en Jochem M. nam de positie van “Vroompie” over. In de tussentijd had SVGG al wel gescoord. Het spelbeeld werd gedicteerd door SVGG en Bredevoort hapte naar adem. Jochem de Vroome snakte letterlijk naar adem en het afschuifsysteem werd wederom in werking gesteld. Geert te Hennepe nam nu de positie van Jochem de Vroome over en Jochem de Vroome mocht als libero gaan spelen. De 2-0 was inmiddels ook door SVGG gescoord. Bredevoort schakelde over naar een 4-4-2 en leek eindelijk wat meer tegenwicht te bieden aan SVGG. Desondanks kwam er voor de rust nog een doelpuntje bij voor SVGG.

Na de rust leek het allemaal iets beter te gaan voor Ut Dadde. Jochem de Vroome kreeg nog wel een vleeswond en vroeg om een pleister. Geheel tegen zijn verwachting in werd toen weer het afschuifsysteem in werking gezet en werd hij meteen gewisseld voor Luuk Rensing. Het leek bijna een kopie van het Snickers-moment vele jaren terug waarin destijds spits Erik Kreeftenberg vroeg of iemand voor hem Snickers wou brengen. Hij werd toen meteen gewisseld door de technische leiding om deze maar zelf te gaan halen.

Er begonnen voor Bredevoort kansen te ontstaan en met name Ibe Smit kreeg een aantal keer de mogelijkheid om iets te veranderen aan de stand. Helaas voor Ibe vond hij meerdere malen op het laatste moment een tegenstander op zijn weg. In één geval claimde Bredevoort zelfs een penalty na een charge op Ibe in het zestien-meter-gebied van SVGG. Maar de scheidsrechter was onverbiddelijk en kende geen strafschop toe.

Zoals het dan meestal gaat valt dan de goal aan de andere zijde en SVGG wist na een scrimmage voor het doel van Bart hun vierde treffer binnen te tikken. Het slotakkoord was nog wel voor Bredevoort. Na een goede aanval van Bredevoort wist Stephan Schaart met een voorzet Ibe Smit te bereiken en hij schoof fraai zijn welverdiende doelpunt binnen.

Daarna was het de scherp ingevallen Luuk Rensing die Koen Nieuwenhuis alleen voor de keeper wist te zetten en op aanbevelen van Stephan Schaart wist Koen de keeper met een lobje te verschalken. Hierdoor kon Bredevoort toch nog met een opgeheven hoofd van het veld. Geen schande om te verliezen van dit SVGG en dan zijn de twee treffers mooi meegenomen.

Bij de uitreiking van de Eikel van de week was er uiteraard weer een nominatie voor Mark Luiten die Bredevoort 3 vanuit Alexandrië in het Arabisch veel succes wenste. Daarnaast werd Stephan Schaart genomineerd voor het feit dat hij anderen weet te motiveren voor dingen die hij zelf nalaat. Voornamelijk scoren. Maar uiteindelijk leek Henk er met de eikel vandoor te gaan. Ware het niet dat wegenfluisteraar Bart Stronks de meest kwalijke rol had gespeeld in het omrijdincident en hij er dus met de eikel van de week vandoor ging. Volgende week ontvang Bredevoort 3 thuis Kilder 6 .