45+ competitie doet Bredevoort aan, voetbal is coming home

Vrijdag 4 november was het weer zover, de heren van het 45+ team moesten weer aantreden.

Voor het eerst dit seizoen hadden we een thuiswedstrijd dus de druk zat er meteen goed op.

Nadat eerst onze hoofdsponsor Han Eppink in het zonnetje werd gezet en de bijbehorende foto’s werden gemaakt was het tijd voor een degelijke warming-up om de stramme spieren weer een beetje soepel te krijgen.

Dat ons scoutingsapparaat niet achterover zit, is deze avond ook weer meteen te zien.

Nadat de afgelopen keer Bart Oonk, als gastspeler, zijn come back heeft gemaakt op de achterhoekse velden, hebben onze scouts weer 2 nieuwe spelers gecontracteerd die meteen speelgerechtigd zijn, en niet de minste.

Maurice Piek en Hans Schutte, 2 aanvallend ingestelde spelers met een neusje voor de goal. Met deze zet geeft de leiding meteen de ambities aan voor de komende wedstijden. Verder hebben ze voor vanavond ook Ronald Heinen vastgelegd, trainer van het eerste met hoge ambities, naast Ronald zijn ook wij en het in groten getale aanwezige publiek benieuwd of Ronald dit niveau aan kan tikken

De eerste wedstrijd deze avond is tegen HMC, met 7 spelers in het veld en 5 op de bank is het duidelijk dat we meteen gas kunnen geven, en dat is dan ook meteen terug te zien in het veld.

De veldbezetting is goed en de bal gaat ook de goede kant op, richting de goal van de tegenstander wat binnen 5 minuten resulteert in diverse “oei” momenten. De verdediging van HMC staat op vallen maar ze weren zich goed.

Lang blijft het 0-0 maar dan is het toch Arjan Schreurs die als een duuveltje uit een doosje de 1-0 voor zijn rekening neemt. De druk valt van de schouders en de ene na de andere aanval volgt met goed veldspel. Het duurt dan ook niet lang of Michel Wensink tekent voor de 2-0.

Ondertussen is Ronald Heinen al een tijdje aan het warmlopen en in de 10e minuut maakt hij zijn opwachting. Onder het toeziend oog van de spelers van het eerste zien ook wij dat hij zich goed staande kan houden op dit niveau.

HMC dringt nog wel wat aan maar John Sheridan laat wederom zien dat hij het bekende Arne Slot op de deur is. John schroomt dan ook niet om de bal diverse kanten op te schieten, onder het motto als die maar weg is.

In de 12e minuut is dan tijd voor Hans Schutte om zijn opwachting te maken, hij vervangt de moegestreden Arjan en dat onze scouts hun werk goed hebben gedaan blijk wel want Hans tekent niet alleen voor de 3-0 maar ook voor de 4-0, wat hem langs de kant al gauw de naam Hans Martines geeft. Met name de 4e goal is duidelijk een staaltje goed voetbal werk, een aanval over 4 schijven wordt door Hans vakkundig achter de doelman van HMC gewerkt.

Scheidsrechter B. Sheridan fluit af en de eerste overwinning van de avond is een feit

De 2e wedstrijd is tegen Longa, dat de teams aan elkaar gewaagd zijn is al gauw duidelijk.

Longa zoekt meteen de aanval en binnen 2 minuten heeft onze keeper Johan Bussink al een aantal belangrijke reddingen verricht. Een aantal van onze spelers kunnen kennelijk de spanning van de wedstrijd niet aan. Hans S gaat even op veld 2 kijken bij AD’69 (???) en Martijn P mengt zich in het vak van het thuispubliek (???). Gelukkig hebben de spelers in het veld dit niet door en wordt de wedstijd geconcentreerd tot een eind gebracht, 0-0 wat een reëel beeld is van de wedstrijd.

Het komt ook deze avond wederom aan op de 3e en laatste wedstrijd. AD’69 is hierbij de tegenstander, zij hebben hun 2 eerdere wedstrijden deze avond gewonnen dus wanneer wij de avond overwinning willen pakken zullen we moeten winnen. De druk zit er dus weer meteen goed op. AD’69 speelt compact met de punt naar voren waar wij in eerste instantie redelijk veel moeite hebben. H KN uut B heeft zich tot doel gesteld om een aantal spelers uit te schakelen. Nadat hij eerst Bart Oonk middels zijn befaamde buitenkantje rechts trap, de lucht uit de longen knalt, probeert hij het op een later tijdstip middels eenzelfde trap ook nog bij Roy Ubbink.

Bart moet gewisseld worden maar Roy kan gelukkig door. Wat volgt is een spannende, gelijk opgaande, wedstrijd. Wat een duidelijk 0-0 pot wordt. Dit lijkt dan ook te gebeuren wanneer op veld 2 wordt afgefloten en bij ons ook een fluitsignaal klinkt. Niet voor het einde maar voor een vrije trap op een gevaarlijke afstand voor AD’69. Scheidsrechter B Sheridan heeft een overtreding gezien en dus volgt er nog een kans voor AD’69. Na een strakke bal richting onze goal wordt de bal door de behendige spits van AD’69 de bal achter Johan gewerkt. Zo gaat AD’69 er diep in blessuretijd toch nog met de overwinning vandoor. Het eindsignaal volgt en we zoeken voldaan de warmte van de kantine op.

De sponsor Han Eppink is ondertussen ook gearriveerd met een goed verzorgd buffetje wat door eenieder wordt gewaardeerd. Het zal hierna nog lang gezellig blijven in de kantine en kunnen we ons opmaken voor de volgende ronde, 18 november in Harreveld