Bredevoort en GSV delen de punten na aantrekkelijk voetbalgevecht

Op een natte, herfstachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen GSV op het programma. GSV doet al jaren mee in de top van de vijfde klasse, Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

Ondanks dat Bredevoort scherp uit de kleedkamer kwam, was GSV al snel de betere partij. Bredevoort was aan de bal erg slordig en stond organisatorisch niet goed waardoor het middenveld van het thuisteam constant overlopen werd. Na enkele kansen van GSV werd het uitteam een terechte penalty toegewezen en deze werd feilloos binnen geschoten. Niet veel later kon na een voorzet de 0-2 van dichtbij worden binnengetikt. Bredevoort besloot wat om te zetten in de organisatie en dit leverde al snel een gelijkwaardig spelbeeld op. Na een prachtige voorzet van Wessel Jansen Eupe was het Rutger Hoefman die de bal tegendraads binnenkopte. Vlak voor rust werd het ook nog gelijk, Hidde Wevers bereikte Rik Tankink die met links besloot uit te halen. Deze poging was erg matig maar de keeper verslikte zich ernstig in deze bal en door zijn benen hobbelde de bal het doel in. Met een 2-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was Bredevoort de betere, de duels werden veelal gewonnen door het thuisteam en mooie combinaties waren te zien. Dit leverde ook de voorsprong voor het thuisteam maar deze werd afgekeurd wegens een vermeende handsbal. Na de wedstrijd bleek dat de grensrechter van GSV dit goed had gezien en dat er inderdaad hands was gemaakt. De tweede helft werd, mede door het natte veld, een wedstrijd van strijd en passie. Hierbij zijn meerdere complimenten uit te delen, allereerst aan GSV en Bredevoort die beide als echte teams voor de overwinning gingen maar ook zeker aan de scheids die de wedstrijd goed aanvoelde en hier uitstekend in meeging. Rutger raakte voor Bredevoort nog de paal en een inzet van GSV vloog net naast de kruising en met een terechte 2-2 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een mooie wedstrijd met een terecht resultaat. GSV en Bredevoort kregen kansen op de overwinning maar uiteindelijk mocht het voor beide teams niet baten. Bredevoort kan tevreden terugkijken op de wijze waarop de achterstand omgebogen is tot een gelijkspel. Volgende week speelt Bredevoort uit bij Halle.