Bredevoort werkt hard maar schittert niet tegen Mec

Op een zonnige, aangename zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma. De tegenstander van vandaag was alles behalve een vreemde, Bredevoort en Mec hebben namelijk al jaren een gezamenlijke jeugd- en damesafdeling. Het was voor veel van de heren in het veld dus spelen tegen vrienden en oud teamgenoten. Dit in combinatie met een hoop publiek en een lekker weertje beloofde veel goeds.

Bredevoort kwam sterk uit de kleedkamers en had het betere van het spel, door snelle omschakeling wisten de heren in het blauw voor gevaar te zorgen maar tot een eerste doelpunt leidde dit niet. Het was echter Mec dat op voorsprong kwam. Na een kwartier werd de aanvoerder van Mec iets vastgehouden in de zestien. Ondanks dat hij nog tot een volwaardige poging kwam, besloot de scheids de bal ietwat gemakkelijk op de stip te leggen. Deze penalty werd feilloos binnengeschoten. Bredevoort liet zich echter niet gek maken en niet veel later was het alweer gelijk. Bas Voltman wist een vrije trap panklaar bij de tweede paal te leggen waar Hidde Wevers de bal met veel overtuiging binnen werkte. De rest van de eerste helft was Bredevoort de sterkere en mag het zichzelf kwalijk nemen niet vaker te hebben gescoord. Met een gelijke stand van 1-1 werden de kleedkamers opgezocht.

Na rust was het Mec dat het betere van het spel en het merendeel van het balbezit had. Toch kwam de defensie van het thuisteam niet heel veel verder dan het rondschuiven van de bal achterin of het gebruiken van een lange bal richting hun snelle aanvoerder. Dat hij het meest gezocht werd, was niet zonder reden want hij wist keer op keer met zijn snelheid voor dreiging te zorgen. Uiteindelijk leek hij ook de 2-1 binnen te schieten maar hij bleek te snel voor de bal en deed dit vanuit buitenspelpositie. Uiteindelijk kreeg Mec nog wat kansen maar hier uit werd niet gescoord. Aan de andere kant hoopte Bredevoort dat de bal nog een keer goed zou vallen maar dit mocht niet zou zijn en dus floot de, overigens uitstekend fluitende scheids, voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een prima resultaat, kijkend naar de eerste helft kan Bredevoort het zichzelf kwalijk nemen maar één keer te scoren maar de tweede helft was duidelijk voor Mec en dus is een 1-1 eindstand in lijn met het spelbeeld. Bredevoort kan zeker tevreden zijn met de passie en strijd die de heren in de wedstrijd legden, ondanks dat echt niet alles even goed ging werd er wel voor iedere meter geknokt. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen SVBV.