JO 15-2G de beste van de gemeente Aalten!!!

Ja u leest het goed, de JO15-2G van Mec/Bredevoort is de beste van de gemeente Aalten. We zijn afgelopen najaar zesde geworden in de 5e klasse, dit betekende dat we het na de winter in de 4e klasse mochten voetballen. Een klasse hoger, en veel teams in de buurt. Voor onze toptrainers Ruben en Maarten stond maar een doelstelling vast. Winnen van AZSV en AD`69.

Op zaterdag 6 april stond de wedstrijd AZSV JO15-3 – M/B JO15-2G op het programma. Dat was de 1e wedstrijd van onze doelstelling. De voorbereiding begon gelijk al goed. We vertrokken per fiets naar Aalten. Soepel aangekomen in Aalten, was de warming-up niet al te best, wij waren met hele andere dingen bezig dan met de wedstrijd. Het schijnt dat er een liefdesstel in ons team zit, daar moest natuurlijk over gepraat worden. Ruben en Maarten waren behoorlijk boos dat we niet met de wedstrijd bezig waren. Ze hadden een korte krachtige speech om ons scherp te krijgen. Helaas waren we niet op tijd wakker, want na een seconde of 30 stonden we met 1-0 achter. Na die 1-0 miste AZSV behoorlijk wat kansen om te scoren, maar helaas voor ons scoorden ze een kwartier voor rust de 2-0. Na de 2-0 werden wij beter en scoorde Niels uit een prachtige vrije trap op 25 meter van het doel de 2-1. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust waren Ruben en Maarten positief en zeiden dat we de wedstrijd nog konden winnen. De tweede helft begonnen we net zoals de 1e helft, na een paar minuten stonden we met 3-1 achter. Maar onze wilskracht werd beloond, we bleven vechten voor een doelpunt en wie weet nog meer. Nils Rugers, maakte 2 goede goals waardoor de stand opeens 3-3 stond. Met nog een paar minuten te spelen, kreeg Nils een publiekswissel en mocht onze supersub Tjerk invallen. Hij deed zijn rol eer aan en scoorde in de allerlaatste seconden de 3-4. Een mooie overwinning en de punten ging per fiets mee terug naar Bredevoort.

De 2e wedstrijd van onze doelstelling stond gepland voor 4 mei. Dat was de wedstrijd M.B JO15-2G – AD`69 JO15-1. AD kwam per auto en dat bleek geen goede warming-up. Onze warming-up was goed en fel en met een tactisch meesterplan van Maarten en Ruben werden we scherp gezet dit keer wel goed aan de wedstrijd te beginnen. Na nog een korte maar krachtige speech, dat de Aaltense Doperwtjes geen punten mochten meenemen, begonnen we aan de wedstrijd.

We begonnen zeer fel en stonden binnen 10 minuten al op een riante 2-0 voorsprong door 2 goede goals van wederom Nils Rugers. In die 10 minuten misten we wat kansen en ook de penalty genomen door Niels werd gemist. Na die 10 minuten werd AD sterker en liet het zien bij vlagen goed te kunnen voetballen. Gelukkig voor ons keepte Sven een hele goede wedstrijd en hield veel ballen eruit. Ook onze verdedigers, Mitch, Thom, Femke en Gijs streden goed en maakten het de aanvallers van AD erg moeilijk. Helaas voor ons scoorde AD vlak voor rust de 2-1.

In de rust kregen we niet 1 maar 2 kannen kwast van onze trainers. De middenvelders Lotte, Merle en Niels, liepen veel meters en hadden extra dorst, onze aanvallers Nils Rugers, Cas en Bram konden ook wel wat extra energie gebruiken, want een 2-1 ruststand was mager. In de rust werd er wat gewisseld en zo kwamen Tim, Manouk en Tjerk erin.

Na de rust speelden we AD compleet van het veld, ze kregen op een paar kansen na geen grip op onze spelers en gastspeler Cas(JO13-1) scoorde 2 zeer goede doelpunten waardoor met we met 4-1 wonnen. Doelstelling behaald.

Om de doelstelling te vieren, werd er na de wedstrijd door Ruben, Maarten en Arnoud getrakteerd op chips/snoep en wat drinken. Ze werd het nog een lange gezellige 3e helft.

Wie ons wil zien schitteren moet snel zijn, wij spelen deze competitie nog 2 wedstrijden. Namelijk op 18 mei thuis om 14uur onder leiding van topscheidsrechter Marko en op 25 mei uit tegen Eibergen om 10uur.

Waarschijnlijk vind er op 25 mei in de middag nog een wedstrijd plaats. Hierover later meer.

‹ Terug naar 'Nieuws'