Hee Scheids! Wij hebben een tekort aan jou

Beste leden en voetballiefhebbers,

Ondanks dat ons scheidsrechterskorps afgelopen seizoen versterking kreeg van Frank Krabshuis waar iedereen zeer lovend over is, zijn er helaas ook een aantal scheidsrechters gestopt, waardoor de spoeling op dit moment zeer dun is.

De consequentie van een dunne spoeling is dat er een grote kans bestaat dat zowel jeugd als seniorenwedstrijden in het voorjaar zonder scheidsrechter komen te zitten. Dit is een scenario dat niemand wil, maar wel op de loer ligt.

Als wedstrijdsecretaris is het elke week een uitdaging een scheidsrechter te vinden voor de wedstrijden. Ik zelf fluit zo nu en dan ook een wedstrijd, maar u zult begrijpen dat ik ook nog een leven naast het voetbal heb. De kans bestaat met name op zondag dat het mij ook niet meer lukt om een wedstrijd van een scheidsrechter te voorzien.

Dus wat zou het ontzettend mooi zijn als we met z´n allen een paar enthousiaste scheidsrechters erbij krijgen die net als Frank de stap maken naar het fluiten. Voel jij je geroepen of wil je meer informatie? Kom dan gerust bij 1 van de scheidsrechters of bij mij aan. Wij helpen je met alle plezier.

Daarnaast vraag ik iedereen om nogmaals om dit probleem bespreekbaar te maken binnen je elftal, vriendengroep, familie, buren etc…

Dat iedereen scheidsrechter kan worden bewijzen sommige spelers bij het 1e elftal, zij fluiten zo af en toe een wedstrijd van de dames. Sommigen hebben geen diploma, maar leiden elke wedstrijd naar een goede einde.

Als je nu al geïnteresseerd  bent dan mag je dat melden bij Dave Blekkink en Ruben Anvelink (06-10622554)

P.s. dit voorjaar start er een mooie scheidsrechters cursus bij veel animo in Bredevoort kan deze cursus ook hier gehouden worden.

Daarnaast hoop ik in Februari of Maart een mooie spelregelquiz avond te houden. De datum en verdere informatie daarover volgt nog.

Deel dit bericht zo veel mogelijk in alle app groepen die je kent. Hoe meer we kunne bereiken hoe beter.

Ruben Anvelink

‹ Terug naar 'Nieuws'