De Week van de Scheidsrechter

Van 25 september 2021 t/m 3 oktober 2021 was het weer de week van de scheidsrechter. Ditmaal hebben we er ook bij Bredevoort voor het eerst ook bij stilgestaan. Naar mijn idee nog te weinig maar dat kunnen we volgend jaar verbeteren.

Bij Bredevoort zijn we blij met alle scheidsrechters die we hebben. Zowel bij de jeugd als senioren. Veel scheidsrechters zijn zelf spelend lid, maar beleven ook veel plezier aan het fluiten. Af en toe een geintje met de spelers op het veld en als het moet je autoritair opstellen. Zo brengen ze veel wedstrijden tot een goed einde.

De ‘’#scheidsbedankt’’ werd tijdens de week van de scheidsrechter veelvuldig gebruikt op internet. Zoek het zelf maar eens op, veel mooie foto`s waarin spelers oprecht blij zijn met de leidsman. Want zonder scheidsrechter geen wedstrijd.

En deze kant gaat het helaas wel langzaam op. Steeds meer verenigingen in de buurt en ook de knvb hebben een enorm tekort aan scheidsrechters. Op veel sites van clubs in de buurt zie ik alarmerende berichten en ook de knvb zoekt nog een 1500 scheidsrechters.

Ook bij Bredevoort ondervinden we langzaam maar zeker de gevolgen van een scheidsrechterstekort. Samen met voetbalverening Mec gaan we een wervingscampagne opstarten om nieuwe aanwas te krijgen.

Houd beide clubsites goed in de gaten!

Onderstaand ziet u wat foto`s van het presentje dat de scheidsrechter kreeg uitgereikt tijdens de week van de scheidsrechter.

‹ Terug naar 'Nieuws'