Bredevoort verliest uitwedstrijd tegen Stokkum

Op een erg warme zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Stokkum op het programma. Van te voren was bekend dat het een zware wedstrijd zou worden door het weer, het slechte veld en de erg fysieke tegenstander, voor Bredevoort de taak hier goed mee om te gaan.

Dit gebeurde niet, Bredevoort had erg veel last van de fysiek ingestelde tegenstander en kon niet genoeg kracht opbrengen hierin mee te gaan. Het slechte veld zorgde voor het feit dat beide teams de lange bal hanteerden. Dit deed het spelbeeld zeer zeker niet ten goede. Na 24 minuten kwam Bredevoort op voorsprong, Jordy Lorijn draaide een cornerbal scherp voor waarna de bal voor de voeten van Jimmie Klein Goldewijk viel, Jimmie tikte de bal op doel maar miste kracht waarna Thijs Navis gelukkig goed oplette en de bal over de lijn tikte. Niet kort daarna maakte Stokkum de gelijkmaker, een vrije trap werd goed de zestien ingeslingerd waarna een speler van Stokkum de bal goed binnenkopte. Met een 1-1 ruststand gingen beide teams naar de kleedkamer.

De tweede helft veranderde er weinig in het spelbeeld, aan beide kanten leek het voetbal nergens naar en dit resulteerde in een erg rommelige wedstrijd. Niet lang na de rust kon de aanvoerder van Stokkum vrij inschieten van een meter of 20, de bal vloog de hoek in en Bredevoort keek niet geheel onterecht tegen een achterstand aan. In de 73ste minuut vergrootte Stokkum de voorsprong vanuit een vrije trap die vrij kon worden ingekopt. Bredevoort besloot de formatie om te gooien en alles of niets te gaan spelen. Dit resulteerde in een doelpunt, wederom Thijs Navis kwam met een sterke individuele actie vanaf links voor het doel. Thijs besloot te schieten en verschalkte de doelman. Bredevoort had door dit doelpunt weer een beetje geloof maar dit was snel weg, 6 minuten na de 2-3 werd namelijk de 2-4 binnengekopt.

Al met al een erg slecht resultaat. Bredevoort verzaakte te brengen wat in andere wedstrijden wel gebracht kon worden en liep steeds achter de feiten aan. De kans op de derde periode was al niet meer aanwezig, maar het seizoen op een mooie manier afsluiten is nog wel een streven van de heren in het blauw. Als Bredevoort dit nog voor elkaar wilt krijgen zal het een stuk anders moeten dan deze wedstrijd. Bredevoort is nu een aantal weken vrij en speelt op 30 april thuis tegen VVL.

‹ Terug naar 'Nieuws'