Bredevoort verliest bij SVBV

Op een koude, regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar SVBV op het programma. SVBV had in twee wedstrijden nog geen punten behaald en was dus gebrand om de punten vandaag thuis te houden.

De eerste helft begon Bredevoort met hoog druk, SVBV werd vastgezet en tot de lange bal gedwongen. Dit resulteerde meteen in een enkel grote kansen, hier werd echter erg onzorgvuldig mee omgegaan. Bredevoort wist wel op voorsprong te komen. Ramon ten Have werd op de rand van het zestienmetergebied bereikt, Ramon nam de bal aan en schoot hem strak in de hoek. Daarna zakte Bredevoort wat meer in en kwam SVBV in de wedstrijd. Veelal werd de lange bal gehanteerd door het thuisteam, dit werkte goed omdat SVBV over een sterke, balvaste spits beschikt die deze lange ballen veelal goed wist te verwerken. SVBV wist al enkele keren gevaarlijk voor het doel te komen, maar wist dit pas laat in de eerste helft tot een doelpunt om te zetten. Een schot van een vrijstaande speler werd getoucheerd door een speler van Bredevoort waardoor die bal onhoudbaar werd. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft, deze was nog kouder dan de eerste, begon Bredevoort net als de eerste helft erg sterk. Dit resulteerde in wat kansen en uiteindelijk ook in de voorsprong. Ramon legde de bal goed af op Rik Tankink, Rik schoot de bal strak onder de keeper door. Kort daarna besloot de scheids een show te geven, Ramon werd er met rood afgestuurd waar zowel Bredevoort als SVBV met verbazing op reageerde. Dit moment was het kantelpunt in de wedstrijd, SVBV maakte goed gebruik van het mannetje extra en wist de achterstand snel naar een 3-2 voorsprong om te buigen. Bredevoort wist met 10 man weinig meer klaar te spelen en zo eindigde de wedstrijd met een 3-2 uitslag.

Al met al een vervelende wedstrijd voor Bredevoort. Dat de scheids vandaag niet meehielp mag duidelijk zijn, maar Bredevoort moet ook zeker naar zichzelf kijken. Als er zorgvuldiger met de kansen in de eerste helft was omgegaan, had SVBV een stuk meer moeite moeten doen om een resultaat te kunnen behalen.

‹ Terug naar 'Nieuws'