Bredevoort schittert uit bij Halle

Op een frisse, nazomerse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Halle op het programma. Bredevoort was de competitie goed begonnen en wilde dit vandaag graag doorzetten. Bredevoort kwam flitsend uit de kleedkamers en stond naar twaalf minuten al met 0-2 voor. Rutger Hoefman tikte al vroeg een voorzet van Dennis van Vreeswijk binnen en niet veel later benutte Koen Hoornenborg al weer zijn tweede penalty van het seizoen. De rest van de eerste helft domineerde Bredevoort volledig. De bal werd rustig van speler naar speler gespeeld en met veel energie werd aan de aanvallen gewerkt. Halle was de eerste helft vooral bezig met verdedigen en wist zelf aanvallend weinig te creƫren. Aan het einde van de eerste helft was er nog een groot schrikmoment. Hidde Wevers en een verdediger van Halle gingen een kopduel aan en raakten daarbij elkaars hoofd. Heel snel was duidelijk dat vooral Hidde hier flink geraakt was, het bloed verliet zijn voorhoofd namelijk vrij snel. Dit resulteerde in het feit dat Hidde naar het ziekenhuis moest om de wond te hechten. Hopelijk hersteld de wond snel en zien we Hidde weer snel op de velden schitteren. Met een 0-2 stand floot de scheids voor het einde van de eerste helft.

De tweede helft kwam Halle scherp uit de kleedkamers en was de concentratie bij Bredevoort ver te zoeken. Dit resulteerde in een paar mogelijkheden voor het thuisteam die ze onbenut lieten. Bredevoort had die periode vooral veel moeite met de vele positiewisselingen. Gelukkig voor Bredevoort vergrootte Koen de marge door, na een slimme vrij trap van David Markaj, de bal rustig binnen te schuiven en de 0-3 op het scorebord te zetten. In de 68ste minuut was het Berend Ebbers die, terwijl hij eigenlijk al rijp voor een wissel was, Rutger met een steekpass wist te bereiken. Rutger schoot deze bal mooi langs de keeper het doel in. Daarna was bij Bredevoort de concentratie wat weg en kreeg Halle meer de mogelijkheid tot voetballen. Na enkele mogelijkheden was het routinier Leon Tol die voor Halle de bal onhoudbaar wist binnen te schieten. Niet lang na de 1-4, floot de scheids voor het einde van de wedstrijd. Al met al natuurlijk een fijn resultaat.

Bredevoort had het in eerdere jaren vaak lastig uit bij Halle maar wist deze wedstrijd vrij eenvoudig te winnen. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen SVBV.

‹ Terug naar 'Nieuws'