Bredevoort pakt belangrijke punten in Breedenbroek

Op een frisse, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Ajax Breedenbroek op het programma. Van te voren was bekend dat Ajax Breedenbroek een fysiek sterk team had dat de duels niet schuwde. Bredevoort, fysiek niet het sterkste team, moest hier dus een hoop inzet tegenover zetten.

Bredevoort trad vandaag aan met een enigszins gehavend elftal en had slechts de beschikking tot twee wissels. Deze twee wissels, Mica Firing en Berend Ebbers van de JO17-1, waren wel van grote waarde voor het eerste elftal en lieten zien goed mee te kunnen. De eerste helft had Bredevoort meer balbezit, Ajax Breedenbroek probeerde veelal via de lange bal de spitsen in stelling te brengen. Afgezien van enkele kansjes leverde dit niet veel dreiging op. Aan de andere kant probeerde Bredevoort gevaarlijk te worden via de flanken. Ondanks dat Bredevoort qua voorzetten vrij slordig was, wisten de aanvallers toch voor een hoop hectiek te zorgen in het vijandige doelgebied. Na 40 minuten zorgde Dennis van Vreeswijk voor de openingstreffer, Dennis stond goed op te letten en reageerde alert op een afgeslagen bal en schoot alweer zijn tiende doelpunt feilloos binnen. Dat dit een mijlpaal was voor de Bredevoortse spits was duidelijk zicht- en hoorbaar. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft begon het thuisteam meer druk te zetten op Bredevoort. Ajax Breedenbroek wist de ruimte achter de verdediging enkele keren goed te vinden en kon zo voor dreiging zorgen. Ajax Breedenbroek was hier echter erg slordig in en wist weinig kansen tussen de palen te krijgen. Bredevoort wist aan de andere kant gevaarlijk te worden uit de omschakeling maar wist niet tot echte grote kansen te komen. Met een 0-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een mooi resultaat, van te voren klinkt een uitwedstrijd naar Ajax Breedenbroek lastig dus het is mooi dat Bredevoort hier de punten heeft mee kunnen nemen. Aankomende vrijdagavond speelt Bredevoort een thuiswedstrijd tegen Marienveld.

‹ Terug naar 'Nieuws'