AVG wetgeving en privacy verklaring

Zoals jullie weten is in mei van dit jaar de nieuwe Europese privacywetgeving (AVG) in werking getreden.

In deze wet wordt onder andere vastgelegd hoe organisaties moeten omgaan met de privé gegevens van haar klanten. Deze wetgeving geldt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor verenigingen als sv Bredevoort. Met privé gegevens worden veel verschillende dingen bedoeld, waaronder bijvoorbeeld NAW gegevens, rekeningnummers, maar ook telefoonnummers en zelfs foto’s.

Ieder bedrijf, maar ook een sportvereniging dient een akkoord te hebben van haar leden om deze gegevens te gebruiken. En afhankelijk van het doel, mogen wij bepaalde gegevens ook niet gebruiken. Wij willen jullie informeren over hoe wij gegevens gebruiken en specifiek toestemming vragen voor het gebruik van een deel van deze gegevens.

Onlangs heeft ieder lid of ouder/verzorger een schrijven ontvangen van onze secretaris met daarbij een verzoek om toestemming te geven voor het gebruik van een aantal gegevens. Dit doen we zodat we onze website levend kunnen houden en leden te kunnen informeren.

Graag ontvangen we deze verklaring getekend retour.

‹ Terug naar 'Nieuws'