Bredevoort en Etten krijgen kansen zat maar scoren niet

Op een frisse, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Etten op het programma. Etten had tot nu toe uit twee wedstrijden de volle mep behaald, een lastige wedstrijd werd verwacht.

Het thuisteam begon scherp aan de wedstrijd en kreeg binnen de eerste tien minuten direct twee opgelegde kansen, maar wist hieruit niet te scoren. De eerste helft ging over en weer waar beide teams zowel fases kenden waarin ze zochten naar de openingstreffer als fases waarin ze met hun rug tegen de muur stonden. Bredevoort kreeg nog twee uitgelezen kansen, maar twee keer was de keeper van Etten een sta in de weg. Uitblinkers aan beide kanten waren dan ook de keepers, zowel Ruben Anvelink als de keeper van Etten brachten enkele keren uitstekend redding op de pogingen van de tegenstander. Met de brilstand nog op het scorebord werden de kleedkamers opgezocht.

Het begin van de tweede helft was voor Bredevoort dat Etten tot ver op eigen helft wist te drukken. Dit leverde enkele kansen op maar vaak kwam het niet tot een echt overtuigende inzet. Etten kwam beter in de wedstrijd en de wedstrijd ging weer gelijk op. Beide teams hielden gedurende de wedstrijd vast aan hun tactiek, Bredevoort probeerde via het middenveld de voorwaartsen in stelling te brengen en Etten hanteerde veelal de lange bal naar de snelle, behendige aanvallers. Dit leverde beide teams kansen op waarbij met name Etten een aantal hele grote kansen liet liggen tijdens één van hun sterke fases. Beide teams zochten en probeerden, maar scoren zat er niet meer in. Bij een 0-0 eindstand floot de uitstekend fluitende scheids voor het einde van de wedstrijd. Met 1 punt op zak konden de heren in het blauw huiswaarts.

Al met al een leuke, open wedstrijd. Kijkend naar de kansen en verhoudingen is een gelijkspel terecht. Kijkend naar hoe groot de kansen waren, mag Bredevoort blij zijn dat Etten scherpte miste in de afronding en er 1 punt mee werd genomen naar huis. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen Ajax Breedenbroek dat tot nu toe 9 punten uit 3 wedstrijden behaalde.

‹ Terug naar 'Nieuws'