Slappe hap

Op zondag 22 september stond de eerste competitiewedstrijd voor Bredevoort 3 op het programma. Ut dadde trad op sportpark Jaspers aan tegen oude bekende FC Winterswijk 11 op het zogenaamde Vossenveld. Het was nog wel een verrassing welke mensen er wel en niet meededen omdat de leiding niet alle whereabouts op orde had. Henk Klein Nibbelink bleek zich afgemeld te hebben maar stond wel op papier, Niels van den Ham had zich ook afgemeld maar wou wel op papier. Maar er bleken waarempel toch 14 man aanwezig te zijn inclusief de afwezige Niels en exclusief de afwezige Henk. Totdat de koppen werden geteld en Jochem Meulenbeek ouderwets uit bed gebeld moest worden. Hij werd vanwege de krappe bezetting toch maar opgehaald, mede door het gegeven dat hij de eikel van de week moest gaan uitreiken.

De wedstrijd begon erg slecht voor het derde. Vanaf moment één zat niemand in de wedstrijd en in no time lag de bal al drie keer achter keeper Bart Stronks die daarop fulmineerde dat het een slappe hap was. En ondanks tirades in de rust bleef het ondermaats wat Bredevoort 3 neerlegde. Een complete off-day die uiteindelijk met 6-0 beëindigd werd.

De eikel van de week werd uitgereikt aan Stephan Schaart. Nadat Stephan de vorige week al door het oog van de naald kroop door Koen Nieuwenhuis digitaal te kakken te zetten op de groepsapp. Deed hij dat nu en public met Wobbe Smit. Een filmpje op Facebook van een slecht uitverdedigende speler werd begeleid door commentaar van Stephan dat Wobbe het dan minder slecht deed. Dit digitaal aan de schandpaal nagelen van Wobbe leverde Stephan de eikel van de week op.

N.B.

Er is er door een aantal spelers (Bart, Jochem M., Stephan) de oproep gedaan om volgend jaar deel te nemen aan de Grachtenloop op de 5 km. Het zou leuk zijn als dit navolging krijgt.

‹ Terug naar 'Nieuws'