Bredevoort en AD’69 delen de punten na een aantrekkelijk duel

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar AD’69 op het programma. Het was een ontmoeting tussen vrienden, oud-teamgenoten en collega’s, het was duidelijk dat er meer op het spel stond dan ‘slechts’ 3 punten.

De eerste helft ging gelijk op, waarbij beide teams met vlagen periodes kenden waarin ze de sterkere waren. Bredevoort was ingesteld op een goed voetballend AD, dit werd immers in het krantenartikel voorafgaand aan dit seizoen nadrukkelijk benoemd. Het was dan ook enigszins verrassend te noemen om te zien dat elke opbouw een lange peer naar voren was, kijkend naar de hoeveelheid snelle spelers in de selectie was dit overigens wel te begrijpen. Bredevoort probeerde hier en daar op te bouwen maar zag zich ook regelmatig genoodzaakt om middels een lange bal de buitenspelers te bereiken. Beide teams kregen enkele kansen, AD de grootste maar deze werd wild langs het doel geschoten. In de 26ste minuut was het Bredevoort dat op voorsprong kwam, oud-AD’69 speler Jens Bent pikte de bal op het middenveld op en begon aan een indrukwekkende solo. Na menig speler in het groen probleemloos te passeren, omspeelde hij ook de keeper en schoof hij rustig binnen. Een waar prachtdoelpunt! Beide teams probeerden voor rust nog wat te forceren maar kwamen niet tot hele grote kansen.

De tweede helft was het AD’69 dat direct de overhand nam, duels werden overtuigend gewonnen en de voorwaartsen werden gemakkelijk bereikt. Waar Bredevoort het centrum vrijwel de hele wedstrijd uitstekend gesloten had, was één moment van verkeerd staan na balverlies op het middenveld genoeg voor AD om met een steekpass Sven Aalbers te lanceren. Sven, vorig jaar uitkomend voor Bredevoort, bleek in het groen net zo pijlsnel te zijn als in het blauw en stormde op het doel af waarna hij de bal beheerst via binnenkant paal binnen werkte. Bredevoort herpakte zich na deze mentale dreun en de wedstrijd ging weer gelijk op. De slotfase van de wedstrijd was er één van weinig goed voetbal maar van veel spanning en sensatie, de manier waarop de in grote getale gekomen thuis- en uitsupporters mee leefden met de wedstrijd droeg hier sterk aan bij. Beide teams kregen mogelijkheden op het winnende doelpunt, maar uiteindelijk floot de scheids na een bloedstollende slotfase voor het einde van de wedstrijd. Dat het een uitputtingsslag was, werd duidelijk toen bij de eerste toon van het fluitsignaal spelers massaal aan de grond vielen van vermoeidheid.

Al met al een leuke, aantrekkelijke wedstrijd met een hoop spanning en beleving. Beide teams deden met vlagen niet voor elkaar onder maar kregen ook zeker de kansen op een overwinning. Uiteindelijk is een 1-1 eindstand een passende uitslag en kunnen beide teams tevreden zijn dat er niet verloren is. In verband met Bredevoort Schittert speelt Bredevoort aankomende donderdag thuis om 20.00 tegen HMC.

‹ Terug naar 'Nieuws'