1.5 is ook een getal

Op de warmste 1 september ooit gemeten in Nederland kon Bredevoort 3 aantreden voor zijn eerste wedstrijd van het seizoen 2024/2024. Bredevoort reisde in beperkte setting af naar Ajax Breedenbroek omdat er meteen de nodige afmeldingen waren. De gebroeders Smit waren nog niet beschikbaar, Niels van den Ham zit nog in het Combinerace-seizoen. Nico Woordes en Timo Koskamp kampen met blessures. Mark Luiten moest nog herstellen van een stamppartij.

Daarnaast waren er drie spelers waarvan we (tijdelijk) afscheid hebben genomen. Mylan Walvoort gaat het derde verruilen voor het tweede. Gijs Schaapveld verruilt Nederland voor Thailand. Grootste mysterie is de afwezige Patrick van Oomen. Gedurende de tweede helft van het seizoen was hij steeds minder vaak aanwezig en hij lijkt met stille trom vertrokken te zijn. Daarnaast had het scoutingsnetwerk eindelijk twee nieuwelingen opgeleverd. Frank Blekkink is door zijn buurmannen Geert en Koen overtuigd om weer te gaan voetballen. En Kevin Winterswijk werd weggekaapt bij FC Winterswijk 35+ waardoor deze na 20 jaar zijn rentree op een groot veld zal maken.

Bredevoort begon niet sterk aan de wedstrijd. Het was Ajax Breedenbroek dat de beste kansen en mogelijkheden kreeg maar Bredevoort hield dapper stand. Ajax kon tot groot geluk van Ut Dadde het tempo niet vasthouden waardoor er een leuke wedstrijd ontstond. Kevin Winterswijk kreeg zelfs een goede kans op een Brevoortse treffer maar durfde het niet aan met zijn linkerbeen. Het was uiteindelijk Ajax dat op voorsprong kwam voor rust maar het bleef bij 1-0. De warmte speelde beide teams parten en zowel Jochem de Vroome als Luuk Rensing moesten in de eerste helft het speelveld al verlaten met duizelingen. Laatstgenoemde zou daarbij vervangen moeten worden door Randy Visser. Deze was echter naar het kleinste kamertje verdwenen voor een grote boodschap waardoor leider Luuk Schreurs niet anders kon dan zichzelf in brengen.

In de tweede helft had Ajax wat omzettingen gedaan die Bredevoort niet verkeerd uitkwamen. Er kwam meer en meer ruimte voor de verdedigers en middenvelders van Bredevoort. Het was uiteindelijk dan ook Frank Blekkink die met een mooie pass Stephan Schaart weg wist te sturen en deze scoorde meteen zijn eerste goal van het seizoen. Ajax zette daarna nog een keer de boel om en wist de wedstrijd weer te kantelen met een tweede treffer. Hier bleef het bij waardoor Bredevoort met 2-1 verloor.

Na de wedstrijd was er natuurlijk de uitreiking van de eikel van de week. Zomereikel Henk Klein Nibbelink bleek de hele zomer van slag te zijn geweest door de uitreiking van de zomereikel. Dit had tot gevolg dat er een verwarrend betoog volgde over de anonieme jury van de zomereikel die door Henk werden omgedoopt tot het Judastrio. De eerste nominatie was voor Kevin en de tweede voor Luuk Schreurs maar toen kwam de opmerking van Henk dat 1.5 ook een getal is. De logica leek even kwijt maar de rode draad in de wazige uiteenzetting van Henk was de rancune over de uitreiking van de zomereikel.

Henk zag zich genoodzaakt om de eikel te geven aan degene die hij het meest kwalijk nam dat hij de zomereikel had ontvangen. De onderbouwing volgde aan tafel na de uitreiking.

Geert te Hennepe ontving de eerste eikel van het jaar. Dit was mede gebaseerd op het wederom uitvallen in de wedstrijd terwijl hij zelf nog had aangekondigd dat het niet meer geloofwaardig zou zijn als hij gewisseld zou moeten worden. Wat uiteraard toch gebeurd. Kortom terechte eikel, maar niet vanuit rancune.

‹ Terug naar 'Nieuws'