Zomereikel

Na de laatste wedstrijd van het seizoen is het bij het derde traditie om de zomereikel uit te reiken. Je bent dan de eikel gedurende de zomerstop en eigenlijk is het de belangrijkste eikel van het jaar. Als je deze eikel krijgt dan heb je hem ook echt verdiend. Nu gold dat eigenlijk wel voor het hele team in willekeurige volgorde.

Jochem de Vroome zou hem verdienen voor zijn topscorerstitel. Aan de verkeerde kant van het doel dan. Bart Stronks omdat hij alleen aan een fantasie-opstelling mee wil doen onder zijn voorwaarden.

Mark Luiten omdat hij zijn kans in de wedstrijd dusdanig verprutste dat hij volgend seizoen gewoon weer op de snelste man van de tegenstander gezet wordt.

Geert te Hennepe omdat hij het presteert altijd weer uit te vallen in de wedstrijd. In dit geval had Bart het zelfs voorspeld.

Luka Koskamp omdat hij, in tegenstelling tot zijn broer, wel zijn minuten maakt in ut dadde.

Wobbe Smit vanwege zijn grootse aankondiging op de app voor zijn rentree op de Bredevoortse velden, maar overduidelijk over een matige conditie beschikt. Hij past prima bij het derde.

Gijs Schaapveld. Interim-aanvoerde die zichzelf voor rust onsterfelijk had kunnen maken, maar toch meent ons te moeten verlaten om te gaan reizen in Thailand.

Luuk Rensing omdat wij hem al een tijdje niet meer zagen op zondagen.

Randy Visser omdat hij nog minder speelt dan Timo. Hij schijnt ook techniek te hebben gehad in de jaren 50.

Nico Woordes omdat hij op krukken nog sneller lijkt dan op het veld. Had ie ook wel kunnen vlaggen.

Roel Woordes voor zijn lichaamstaal die verraadde dat hij een met groot enthousiasme laatste man ging spelen.

Jochem Meulenbeek omdat de rechtsbuiten van de tegenstander erg blij was met Jochem’s terugkeer op de backpositie.

Timo Koskamp omdat hij elke mogelijkheid lijkt aan te grijpen om niet te hoeven ballen.

Jordi Bussink omdat zijn Haaland-manie verdwenen is.

Niels van de Ham vanwege zijn Messias-berichten en toch niet scorend vermogen.

Mylan Walvoort vanwege de messteek in de rug van het derde. Hij meent namelijk in het tweede te moeten gaan spelen.

Stephan Schaart die het na de vorige wedstrijd hoog in zijn bol kreeg maar waarvoor het middenveld toch echt 50 meter te lang is.

Sten Sheridan omdat hij een Sheridan is. Gelukkig mag Henk hem niet uitreiken.

Luuk Schreurs vanwege slecht scoutingswerk en weer geen minuten.

Ibe Smit vanwege de coureurskunsten die echter weinig van pas komen op het veld.

Koen Nieuwenhuis omdat hij nog meer dan de gebroeders Woordes afwezig is in de weekenden.

Maar er bleef een droomkandidaat over in Rob te Selle. Als je zo vaak genomineerd bent dan zal er een kern van waarheid in zitten. Daarnaast heeft Rob te kennen gegeven de zomereikel niet te accepteren en dan te stoppen. Maar Rob werd gered.

Want door de anonieme jury werd besloten om de zomereikel aan iemand anders uit te reiken. Op de training kreeg Henk Klein Nibbelink een bal vol op zijn edele delen. Dit tot grote hilariteit van menig speler maar vooral Geert te Hennepe kon zijn lachen niet inhouden. Dit leedvermaak zat Henk flink dwars.

In de wedstrijd was het vervolgens de beurt aan Geert om een bal vol op te vangen met zijn kroonjuwelen. Nu was het de beurt aan Henk om licht voorovergebogen bij de creperende Geert te gaan staan en hem toe te roepen: Karma!

Vandaar dat de zomereikel niet anders dan onder de term Karma alsnog naar Henk Klein Nibbelink ging.

‹ Terug naar 'Nieuws'